Analitycy prognozowali, że przewoźnik ten będzie 669 mln euro pod kreską. Co więcej w  pierwszym półroczu 2012 r., według oceny kierownictwa Air France – KLM,  kondycja firmy wcale się nie poprawi, lecz pogorszy.Głównym powodem marnych rezultatów jest słaba koniunktura gospodarcza i drogie paliwo. Do końca czerwca powinno zostać zawarte porozumienie ze związkowcami, dzięki któremu do 2014 roku wydajność w Air France powinna zwiększyć się o 20 proc., zaś w KLM oczekiwana jest stabilizacja wynagrodzeń.

– To właściwy kierunek, ale nie sądzę, by to wystarczyło zważywszy os tatni wzrost cen paliwa – uważa Yan Derocles, analityk domu maklerskiego Oddo Securities, który zaleca kupno akcji Air France-KLM. Walory francusko-holenderskiej spółki dzisiaj taniały nawet 2,9 proc. Od początku roku do środy  notowania wzrosły zaledwie o 2,6 proc., zaś kapitalizacja wynosiła wówczas 1,22 miliarda euro.