Firmy zamierzają współpracować nad większymi samochodami, dwusprzęgłowymi skrzyniami biegów oraz tanimi autami przeznaczonymi na rynki wschodzące łącznie z krajami Ameryki Łacińskiej. W zeszłym miesiącu  producenci ogłosili zamiar wspólnej produkcji małych samochodów i kompaktów.

Jednak plany produkcji nowego samochodu kompaktowego w fabryce Peugeot'a w Madrydcie zostały zawieszone na czas nieokreślony. Powodem był sprzeciw związkowców z firmy spod znaku lwa w Paryżu.

Peugeot i General Motors ogłosiły 29 lutego podstawy swojej kooperacji i obszar współpracy. Oba przedsiębiorstwa liczą na oszczędności płynące ze wspólnych zakupów, badań i rozwoju oraz produkcji płyt podłogowych. Firmy zapowiedziały również, że będą szukały możliwości pracy nad wspólnymi minivanami, crossoverami oraz małymi samochodami hybrydowymi. W tym tygodniu GM nabył 7 proc. akcji francuskiego koncernu za ok. 1 mld euro, stając się drugim po Peugeot Family Group największym udziałowcem PSA.

Każda z firm ma pięciu swoich przedstawicieli w dziesięcioosobowym komitecie nadzorującym współpracę. W planach jest także utworzenie grup roboczych rozwijających wspólne projekty obejmujące nowe minivany czy oszczędne małe auta. Współpraca ma się rozpocząć pod koniec bieżącego roku.