Reklama

Play: oferta dla 5 mln abonentów w Polsce

Formuła 4.0, to nazwa nowego planu taryfowego w P4, operatora sieci Play. Zdaniem zarządu spółki zrewolucjonizuje ona rynek

Publikacja: 28.03.2012 15:07

Play: oferta dla 5 mln abonentów w Polsce

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Główne cechy nowego produktu P4 spółka zaprezentowała podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

– To nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich dużych sieci komórkowych w Polsce (Orange, Plus, T-Mobile, Play – red.). To oferta nie za 199 zł, nie za 99 zł, ale już za 79 zł. Od piątku 30 marca oferta będzie dostępna we wszystkich punktach sprzedaży dla nowych i dotychczasowych klientów Playa – mówił Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4.

- Szacujemy, że tą ofertą powinno być zainteresowanych około 5 mln klientów sieci komórkowych w Polsce, którzy dziś płacą więcej niż 80 zł. Zaliczamy do tej grupy także klientów z segmentu SOHO (1-2 osobowe firmy – red.) - dodał.

– Liczymy na jak największą ich część – powiedział pytany, jaką część z 5 mln potencjalnych zainteresowanych, Play chciałby zdobyć.

Nie ukrywał przy tym też, że operator bierze pod uwagę, iż z Formuły 4.0 skorzystają także dotychczasowy klienci P4. Zapewnił, że mogą zmigrować do nowych taryf nie czekając na koniec obowiązującej umowy.

Reklama
Reklama

- Mamy dziś około 15 proc. rynku, z tej proporcji wynika, że stąd większość z tych 5 mln to klienci naszej konkurencji – powiedział Dobrzyński.

Ruch P4 jest dla operatora pewnym ryzykiem.  Decyduje się na ofertę zachęcającą własnych abonentów Playa do częstszych i dłuższych rozmów z abonentami innych sieci. Im więcej minut wydzwonią, tym większe opłaty P4 będzie musiał uiścić na rzecz konkurencyjnych sieci (operatorzy płacą sobie w takich sytuacjach tzw. MTR, czyli hurtową stawkę za minutę rozmowy przychodzącej z innej sieci).

Joergen Bang-Jensen, prezes P4 pytany, dlaczego zarząd się na to zdecydował już dziś stwierdził, że w ten sposób spółka przygotowuje się do niwelacji stawek MTR z początkiem przyszłego roku.

– Gdyby oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem w tym roku, nasz bilans byłby ujemny. Od przyszłego roku – będzie dodatni – mówił Bang-Jensen.

W przyszłym roku ruch przychodzący do sieci P4 może się zwiększyć. Oprócz obniżki stawek MTR, zniknie też działający do tej pory na korzyść Playa czynnik: asymetria tych stawek. Bang-Jensen zapewnił, że firma się tego nie obawia.

79 zł to abonament w ofercie SIM-only, czyli bez taniego smartfona i bez zaszytej w abonamencie transmisji danych. Marcin Gruszka, rzecznik Playa podkreślał, że w ten sposób operator chce zaakcentować iż kładzie nacisk na oferty bez telefonu.  Aby korzystać z Internetu w najniższym abonamencie Formuły 4.0 - trzeba dokupić pakiet danych. Aby dzwonić bez limitu do sieci stacjonarnych – także (za 7 zł), a jeśli usługi nie aktywujemy za minutę rozmowę z numerem sieci stacjonarnej zapłacimy zaś 19 gr.

Reklama
Reklama

P4 przygotował też inne opcje Formula 4.0.: telefon lub smartfon można kupić z abonamentem na 24 miesiące od 99 zł (dla przenoszących numer lub przedłużających umowę) i 109 zł (dla pozostałych).

Operator poinformował też, że szykuje także nową ofertę dla klientów biznesowych. Zarząd zapewniał, że sieć nie rezygnuje ze zdobywania rynku tanimi ofertami pre-paid. Nowa ma się pojawić jeszcze przed wakacjami.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama