Play: oferta dla 5 mln abonentów w Polsce

Formuła 4.0, to nazwa nowego planu taryfowego w P4, operatora sieci Play. Zdaniem zarządu spółki zrewolucjonizuje ona rynek

Publikacja: 28.03.2012 15:07

Play: oferta dla 5 mln abonentów w Polsce

Foto: Fotorzepa, Szymon Laszewski Szymon Laszewski

Główne cechy nowego produktu P4 spółka zaprezentowała podczas dzisiejszej konferencji prasowej.

– To nielimitowane rozmowy i smsy do wszystkich dużych sieci komórkowych w Polsce (Orange, Plus, T-Mobile, Play – red.). To oferta nie za 199 zł, nie za 99 zł, ale już za 79 zł. Od piątku 30 marca oferta będzie dostępna we wszystkich punktach sprzedaży dla nowych i dotychczasowych klientów Playa – mówił Bartosz Dobrzyński, członek zarządu P4.

- Szacujemy, że tą ofertą powinno być zainteresowanych około 5 mln klientów sieci komórkowych w Polsce, którzy dziś płacą więcej niż 80 zł. Zaliczamy do tej grupy także klientów z segmentu SOHO (1-2 osobowe firmy – red.) - dodał.

– Liczymy na jak największą ich część – powiedział pytany, jaką część z 5 mln potencjalnych zainteresowanych, Play chciałby zdobyć.

Nie ukrywał przy tym też, że operator bierze pod uwagę, iż z Formuły 4.0 skorzystają także dotychczasowy klienci P4. Zapewnił, że mogą zmigrować do nowych taryf nie czekając na koniec obowiązującej umowy.

- Mamy dziś około 15 proc. rynku, z tej proporcji wynika, że stąd większość z tych 5 mln to klienci naszej konkurencji – powiedział Dobrzyński.

Ruch P4 jest dla operatora pewnym ryzykiem.  Decyduje się na ofertę zachęcającą własnych abonentów Playa do częstszych i dłuższych rozmów z abonentami innych sieci. Im więcej minut wydzwonią, tym większe opłaty P4 będzie musiał uiścić na rzecz konkurencyjnych sieci (operatorzy płacą sobie w takich sytuacjach tzw. MTR, czyli hurtową stawkę za minutę rozmowy przychodzącej z innej sieci).

Joergen Bang-Jensen, prezes P4 pytany, dlaczego zarząd się na to zdecydował już dziś stwierdził, że w ten sposób spółka przygotowuje się do niwelacji stawek MTR z początkiem przyszłego roku.

– Gdyby oferta spotkała się z dużym zainteresowaniem w tym roku, nasz bilans byłby ujemny. Od przyszłego roku – będzie dodatni – mówił Bang-Jensen.

W przyszłym roku ruch przychodzący do sieci P4 może się zwiększyć. Oprócz obniżki stawek MTR, zniknie też działający do tej pory na korzyść Playa czynnik: asymetria tych stawek. Bang-Jensen zapewnił, że firma się tego nie obawia.

79 zł to abonament w ofercie SIM-only, czyli bez taniego smartfona i bez zaszytej w abonamencie transmisji danych. Marcin Gruszka, rzecznik Playa podkreślał, że w ten sposób operator chce zaakcentować iż kładzie nacisk na oferty bez telefonu.  Aby korzystać z Internetu w najniższym abonamencie Formuły 4.0 - trzeba dokupić pakiet danych. Aby dzwonić bez limitu do sieci stacjonarnych – także (za 7 zł), a jeśli usługi nie aktywujemy za minutę rozmowę z numerem sieci stacjonarnej zapłacimy zaś 19 gr.

P4 przygotował też inne opcje Formula 4.0.: telefon lub smartfon można kupić z abonamentem na 24 miesiące od 99 zł (dla przenoszących numer lub przedłużających umowę) i 109 zł (dla pozostałych).

Operator poinformował też, że szykuje także nową ofertę dla klientów biznesowych. Zarząd zapewniał, że sieć nie rezygnuje ze zdobywania rynku tanimi ofertami pre-paid. Nowa ma się pojawić jeszcze przed wakacjami.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej