Reklama
Rozwiń

Za trzy miesiące z rynku zniknie marka TP

Zarząd Telekomunikacji Polskiej zdecydował o rebrandingu największej stacjonarnej sieci w kraju na Orange

Publikacja: 30.03.2012 05:55

Giełdowa spółka podała wczoraj pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu sieci stacjonarnej z TP na Orange. Zgodnie z decyzją zarządu operatora prace związane z tą zmianą mają się zakończyć do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu piłkarskiego Euro 2012, choć to Orange jest jednym z głównych sponsorów imprezy.

Zgodnie z przewidywaniami mediów marka Orange będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne firmy: przede wszystkim telefoniczne i internetowe. To oznacza, że do końca II kw. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Gigant zastrzegł w komunikacie giełdowym, że rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Firmy te mają pozostać osobnymi podmiotami.

W zamian za korzystanie z międzynarodowej marki Orange, giełdowa firma będzie płacić co roku grupie France Telecom (dokładnie spółce Orange Brand Services) 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów?oznaczonych marką Orange.

Jak policzono, gdyby rebranding miał miejsce w styczniu 2011 roku, to ubiegłoroczna opłata licencyjna sięgnęłaby 75 mln zł.

Reklama
Reklama

W umowie z Orange Brande?Services zapisano przy tym,?że spółka ta poniesie koszty rebrandingu, a opłata?pobierana od segmentu?telefonii głosowej, ze względu?na słabą kondycję ?sektora, będzie wynosić?kilkanaście milionów złotych.

Usługi hurtowe świadczone przez TP zostaną objęte marką Orange, jednak nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Giełdowa spółka podała wczoraj pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu sieci stacjonarnej z TP na Orange. Zgodnie z decyzją zarządu operatora prace związane z tą zmianą mają się zakończyć do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu piłkarskiego Euro 2012, choć to Orange jest jednym z głównych sponsorów imprezy.

Zgodnie z przewidywaniami mediów marka Orange będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne firmy: przede wszystkim telefoniczne i internetowe. To oznacza, że do końca II kw. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Reklama
Biznes
Cenny ręcznik z Wimbledonu. Iga Świątek rozsławiła nie tylko kluski z truskawkami
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Biznes
102 przypadki konfiskaty prywatnych majątków w Rosji. Miliardy dolarów na wojnę
Biznes
Największy atak na Ukrainę, InPost z kolejnym przejęciem, Polska celem hakerów
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama