Reklama

Za trzy miesiące z rynku zniknie marka TP

Zarząd Telekomunikacji Polskiej zdecydował o rebrandingu największej stacjonarnej sieci w kraju na Orange

Publikacja: 30.03.2012 05:55

Giełdowa spółka podała wczoraj pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu sieci stacjonarnej z TP na Orange. Zgodnie z decyzją zarządu operatora prace związane z tą zmianą mają się zakończyć do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu piłkarskiego Euro 2012, choć to Orange jest jednym z głównych sponsorów imprezy.

Zgodnie z przewidywaniami mediów marka Orange będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne firmy: przede wszystkim telefoniczne i internetowe. To oznacza, że do końca II kw. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Gigant zastrzegł w komunikacie giełdowym, że rebranding nie oznacza połączenia Telekomunikacji Polskiej i PTK Centertel. Firmy te mają pozostać osobnymi podmiotami.

W zamian za korzystanie z międzynarodowej marki Orange, giełdowa firma będzie płacić co roku grupie France Telecom (dokładnie spółce Orange Brand Services) 1,6 proc. przychodów osiągniętych ze sprzedaży usług i produktów?oznaczonych marką Orange.

Jak policzono, gdyby rebranding miał miejsce w styczniu 2011 roku, to ubiegłoroczna opłata licencyjna sięgnęłaby 75 mln zł.

Reklama
Reklama

W umowie z Orange Brande?Services zapisano przy tym,?że spółka ta poniesie koszty rebrandingu, a opłata?pobierana od segmentu?telefonii głosowej, ze względu?na słabą kondycję ?sektora, będzie wynosić?kilkanaście milionów złotych.

Usługi hurtowe świadczone przez TP zostaną objęte marką Orange, jednak nie będzie od nich pobierana żadna opłata licencyjna.

Giełdowa spółka podała wczoraj pierwsze oficjalne informacje o szykującym się rebrandingu sieci stacjonarnej z TP na Orange. Zgodnie z decyzją zarządu operatora prace związane z tą zmianą mają się zakończyć do 30 czerwca. To oznacza, że formalnie marka TP zniknie już po zakończeniu piłkarskiego Euro 2012, choć to Orange jest jednym z głównych sponsorów imprezy.

Zgodnie z przewidywaniami mediów marka Orange będzie wkrótce sygnować wszystkie usługi stacjonarne firmy: przede wszystkim telefoniczne i internetowe. To oznacza, że do końca II kw. Orange stanie się marką handlową wszystkich produktów i usług TP.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama