Nowy Lincoln dla młodszych, bogatszych klientów

Ford przygotował nowe modele Lincolna z panoramicznym szklanym dachem w opcji dla młodszych i bogatszych klientów

Publikacja: 03.04.2012 17:16

Nowy Lincoln dla młodszych, bogatszych klientów

Foto: Materiały Producenta

Najbardziej rzucającą się w oczy nowością, która ma wyróżniać sedana Lincoln MKZ na  zatłoczonym rynku luksusowych aut jest nowy chowany szklany dach o powierzchni 1,5 m2. Ford postanowił  ożywić    tę markę, która szczyt popularności miała dwie dekady temu. Zakłada też, że nowa sylwetka, bardziej eleganckie salony i  osobiste podejście do klienta pozwolą zwiększyć sprzedaż.

MKZ, który zostanie pokazany w tym tygodniu podczas  salonu w  Nowym Jorku jest jednym z siedmiu nowych albo przerobionych modeli, które pojawią się na rynku do 29015 r. i pozwolą odrodzić tę markę.

- Zdajemy sobie sprawę, że czeka nas długa droga, ale sądzę, że stworzyliśmy dobre  podstawy nowym produktem, a także chcemy wykorzystać doświadczenia konsumentów – stwierdził szef Forda na obie Ameryki, Mark Fields podczas spotkania z prasą.

Lincoln był w latach 90. najlepiej sprzedającą się w USA marką luksusowych pojazdów, ale w ubiegłym roku sprzedaż zmalała do 85 643 sztuk, wyniosła mniej niż połowa Lexusa.F ord chce także obniżyć z 65 do 57 lat średni wiek klientów kupujących auta Lincolna i dotrzeć do tych, których średnie dochody są o 50 proc. wyższe od krajowych i wynoszą niemal 160 tys. dolarów rocznie.

Producent ma nadzieję, że waz z upływem czasu połowa klientów z segmentu premium zrezygnuje z innych marek i przyjdzie do niego. Teraz na Lincolna przypada 37 proc. rynku.

Chcąc zachęcić odwiedzających salony dla jazd testowych Lincolnem Ford przygotowuje różne inicjatywy, np.  „wieczorne randki Lincolnem" -  poinformował szef globalnego marketingu Forda, Jim Farley. – Aby wynagrodzić wybór naszej marki zawieziemy ciebie i osoby towarzyszące na kolację Lincolnem. Będzie to wspaniały sposób przełamania oporów, pojawiających się u wielu klientów – dodaje.

Ford nie opublikował jeszcze cennika na MKZ, ani też ceny opcjonalnego szklanego dachu. Widomo tylko,  że to auto ma konkurować z Cadillakiem CTS i Lexusem ES.

MKZ będzie napędzany jednym z  trzech rodzajów silników, w tym także systemem hybrydowym, spalającym w mieście 5,7 litra benzyny. W typowym wyposażeniu auto ma system śledzenia pasa ruchu, nawigację i dotykowy monitor rozrywek MyLincoln Touch.

MKZ jest pierwszym od lat 70. modelem opracowanym przez grupę stylistów i projektantów pracujących wyłącznie dla tej luksusowej marki, Kieruje nią Max Wolff, dawny projektant nadwozia Cadillaca w General Motors. – Naprawdę bardzo starali się, by to auto wyróżniało się zawartością, komfortem prowadzenia i samej jazdy orz wyciszeniem kabiny –przyznała Rebecca Lindland, analityk z IHS Automotive.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne