Reklama

Plus tez kopiuje Playa. Odbiera mu klientów Internetu

Polkomtel, operator sieci Plus ogłosił ofertę ryczałtową niemal identyczną jak P4, operator sieci Play. Przedstawił oceny użytkowników Internetu w technologii LTE

Publikacja: 04.04.2012 16:09

Plus tez kopiuje Playa. Odbiera mu klientów Internetu

Foto: Fotorzepa, Marcin Zubrzycki Marcin Zubrzycki

- Naszym strategicznym celem jest utrzymanie bazy klientów. Chcemy, aby znaleźli u nas każdą interesującą ich ofertę, zamiast szukać ich gdzie indziej – mówił dziś dziennikarzom  Marek Niedźwiedź, dyrektor departamentu marketingu i rozwoju biznesu w Polkomtelu.

Z jego słów wynikało, że operator, przejęty w ub.r. przez Zygmunta Solorza-Żaka, stawia na „walkę  konkurencyjną", ale nie utożsamia jej z walką na ceny.

- Wojna cenowa jest jak wojna atomowa. Wystarczy nacisnąć guzik i wszyscy wylatujemy w powietrze – mówił obrazowo Niedźwiedź.

To tłumaczy dlaczego operator sieci Plus, zdecydował się na ruch, który w ubiegłym tygodniu zrobiła Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile) wprowadzając bliźniaczą ofertę do tej zapowiedzianej przez P4, operatora sieci Play.

Wojciech Pytel, członek zarządu Polkomtela tłumaczył dodatkowo: - Nie będziemy iść pod prąd. To, co pokazali nasi konkurenci to nowy standard.

Reklama
Reklama

W efekcie Plus wprowadził dziś Ofertę Bez Limitu dla klientów indywidualnych, którą od propozycji Playa i T-Mobile różni głownie większa paczka do transmisji danych. Ceny zaczynają się od słynnych już 79 zł (w pakiecie bez aparatu dla osób, które wybiorą elektroniczną fakturę) i dalej są identyczne jak u konkurencji.

Plus odświeżył też przy okazji ofertę ze smartfonem z najwyższej półki cenowej: wynosi ona 299 zł i obejmuje nie tylko nielimitowane rozmowy z numerami sieci komórkowych, esemesy i ememesy, ale także połączenia z sieciami stacjonarnymi i 40 GB-limitem transmisji danych.

Operator zapowiedział, że od połowy kwietnia Plus wprowadzi podobne taryfy dla klientów biznesowych (pokazano je już dziś). W tym samym czasie ruszy także specjalna promocja na „bezpłatny internet":  wszyscy klienci, którzy podpiszą umowę na dowolną taryfę głosową w Plusie, otrzymają trzy miesiące abonamentu gratis przy podpisywaniu umowy na internet LTE.

Pytel wskazał też, że Plus może ogłosić niedługo warunki współpracy z brytyjskim operatorem Vodafone. Nie podał jednak konkretnego terminu.  Pytany, czy stanie się to już w drugiej połowie roku mówił: - Teraz wiele rzeczy będzie działo się u nas bardzo szybko.

Następna konferencja będzie poświęcona zapewne telewizji mobilnej – mówił.  - Przygotowanie oferty obejmującej telewizję, usługi głosowe i internet w technologii LTE, to jeden z filarów naszej strategii   - tłumaczył w czasie prezentacji.

Nie ujawnił, ilu użytkowników operatora sieci Plus korzysta obecnie z Internetu w technologii LTE. Podał zaś wyniki ankiety, w której użytkownicy usługi oceniali jej jakość. 71 proc. badanych uznało, że internet LTE jest lepszy i zdecydowanie lepszy od usług, z których korzystali do tej pory, 15 proc. – nie widziało różnicy, a 14 proc. uznało usługę za słabszej jakości.

Reklama
Reklama

Pytel poinformował, że 66 proc. osób, które kupiło LTE w Plusie to klienci operatorów stacjonarnych lub innych mobilnych.  – Najwięcej osób, korzystało wcześniej z Neostrady i Playa – powiedział.

- Naszym strategicznym celem jest utrzymanie bazy klientów. Chcemy, aby znaleźli u nas każdą interesującą ich ofertę, zamiast szukać ich gdzie indziej – mówił dziś dziennikarzom  Marek Niedźwiedź, dyrektor departamentu marketingu i rozwoju biznesu w Polkomtelu.

Z jego słów wynikało, że operator, przejęty w ub.r. przez Zygmunta Solorza-Żaka, stawia na „walkę  konkurencyjną", ale nie utożsamia jej z walką na ceny.

Pozostało jeszcze 86% artykułu
Reklama
Biznes
Kernel zabiera głos w sprawie delistingu. Jak widzi sytuację?
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Biznes
Microsoft przekracza barierę 4 bln dolarów. Sztuczna inteligencja i chmura napędzają wzrost
Biznes
Jacek Rutkowski: Nie odchodzę na dobre z Amiki
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama