Wstrzymano prace na A4

300 robotników zeszło z placu budowy autostrady A4 w okolicach Dębicy - podaje Polskie Radio

Publikacja: 18.04.2012 19:06

Wstrzymano prace na A4

Foto: Fotorzepa, Bartek Sadowski

Powodem są zatory płatnicze. Generalny wykonawca, którym jest Hydrobudowa od kilku miesięcy nie płaci jednemu z głównych podwykonawców. Rzecznik Hydrobudowy Krzysztof Woch mówi, że winny jest system rozliczeń finansowych stosowany przy budowie polskich autostrad.

Do pewnego momentu ciężar finansowania budowy leży po stronie wykonawcy. Jak twierdzi rzecznik, Hydrobudowa otworzyła w banku specjalną linię kredytową, z której miały być dokonywane między innymi płatności dla podwykonawców.

Jednak brak możliwości wystawiania faktur dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spowodował zatory płatnicze. Zdaniem Krzysztofa Wocha Polska powinna przyjąć zaliczkowy system finansowania inwestycji drogowych. Wtedy nie dochodziłoby do zatorów płatniczych, bo to na inwestorze, a nie wykonawcy leżałby ciężar finansowania budów. Rzecznik nie chciał powiedzieć kiedy Hydrobudowa ureguluje zaległe wynagrodzenia.

Powiedział jedynie, że nastąpi to najszybciej jak to będzie możliwe. Tajemnicą pozostaje też wielkość zaległości. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad nie zajęła na razie stanowiska w tej sprawie.

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zapewnia, że zmobilizuje wykonawcę robót na autostradzie A4 w okolicach Dębicy.

Generalny wykonawca - Hydrobudowa - od kilku miesięcy nie płaci jednemu z głównych podwykonawców. Rzecznik GDDKiA Urszula Nelken w przesłanym do IAR oświadczeniu przyznała, że rzeczywiście od kilu dni są kłopoty na tej budowie. Podkreśliła jednocześnie, że od momentu przejęcia przez Hydrobudowę robót, ich tempo znacznie wzrosło. W oświadczeniu czytamy też, że w ciągu ostatnich dni na budowie część robót została wstrzymana między innymi ze względów technologicznych, a co za tym idzie zmniejszyła się liczba pracowników.

Generalna Dyrekcja zapewniła też, że będzie monitować i mobilizować wykonawcę do przyspieszenia prac na autostradzie. Sprawę zmniejszenia liczby robotników komentował wcześniej rzecznik Hydrobudowy. Krzysztof Woch tłumaczył IAR, że opóźnienia w płatnościach wynikają "z zatorów płatniczych". Obwinił za to system rozliczeń finansowych stosowany przy budowie polskich autostrad. Do pewnego momentu ciężar finansowania budowy leży po stronie wykonawcy. Jak twierdzi rzecznik, Hydrobudowa otworzyła w banku specjalną linię kredytową, z której miały być dokonywane między innymi płatności dla podwykonawców. Jednak brak możliwości wystawiania faktur dla Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad spowodował zatory płatnicze.

Powodem są zatory płatnicze. Generalny wykonawca, którym jest Hydrobudowa od kilku miesięcy nie płaci jednemu z głównych podwykonawców. Rzecznik Hydrobudowy Krzysztof Woch mówi, że winny jest system rozliczeń finansowych stosowany przy budowie polskich autostrad.

Do pewnego momentu ciężar finansowania budowy leży po stronie wykonawcy. Jak twierdzi rzecznik, Hydrobudowa otworzyła w banku specjalną linię kredytową, z której miały być dokonywane między innymi płatności dla podwykonawców.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca