Przez pierwsze trzy miesiące roku firmie przybyło 315 tys. aktywnych kart: 43 tys. w segmencie klientów kontraktowych (post-paid) i 308 tys. w segmencie na kartę (pre-paid).
Jak podaje Deutsche Telekom, właściciel PTC, wzrost w segmencie pre-paid to w całości efekt zmiany polityki operatora wobec naliczania aktywnych kart. Wprowadzona w 2011 r. zmiana, podwyższyła wynik PTC w I kw. br. o 0,5 mln kart pre-paid.
W sumie na koniec I kw. PTC miała 6,808 mln klientów kontraktowych i 7,704 mln pre-paid.
Według danych zaprezentowanych w euro, operator odnotował 413 mln euro przychodów ogółem, co w europejskiej walucie oznacza spadek o ponad 6 proc. w zestawieniu z I kw. 2011 r. EBITDA PTC obniżyła się zaś o 11 proc. do 127 mln euro.
W przeliczeniu na złote po średnim kursie z kwartału sytuacja wygląda dużo lepiej. Tak liczone przychody wyniosły w I kw. 2012 r. 1,75 mld zł (wzrost o 0,7 proc.). EBITDA zaś jest niższa już tylko o 5,3 proc. i wynosi 537,7 mln zł.