- Powołane uchwałą zarządu KHW z 8 czerwca 2011 roku dla ujednolicenia i zintegrowania wielu powtarzalnych funkcji operacyjnych, wykonywanych dotychczas niezależnie we wszystkich kopalniach oraz części funkcji przejętych z Biura Zarządu KHW – poinformował Wojciech Jaros, rzecznik holdingu.
Zakres scentralizowanych obszarów zarządzania księgowość, zarządzanie nieruchomościami i majątkiem pozaprodukcyjnym, kadry wraz z centralną rekrutacją i sprawy socjalne, informatyka, obliczanie wynagrodzeń wraz z komórką rent i roszczeń pracowniczych, zarządzanie transportem, archiwum zakładowe dla wszystkich kopalń KHW obecnie działających i zlikwidowanych (docelowo długość półek archiwalnych to... 11,5 km).
- Zakładanym celem jest wsparcie działań zarządu przez lepszą organizację, poprawę sprawności zarządzania, a także połączenie działań prowadzonych indywidualnie przez kopalnie, dotychczas w znacznej części dublujących się. Pierwszy efekt synergii można było stwierdzić niemal bezpośrednio po rozpoczęciu pracy przez dział centralnej rekrutacji, od 1 stycznia 2012. Okazało się wówczas, że przyjmowaną do tej pory ilość – ponad 5 tysięcy aplikacji do pracy w KHW – należy podzielić przez ponad trzy. Wiele osób bowiem składało swoje CV w kilku kopalniach – mówi Wojciech Jaros. Docelowo Centrum zajmować będzie trzy kondygnacje dawnego budynku cechowni i części biur kopalni Staszic. Na 8 tys. mkw. powierzchni pracować będzie 430 osób. Część z nich (ponad 150) pracuje już w nowym miejscu, część przygotowuje się do przeprowadzki.
- Jest to potężna akcja wiążąca się nie tylko z przeniesieniem stanowisk pracy, zorganizowaniem nowych połączeń sieci komputerowej, obejmującej wszystkie kopalnie holdingu. Dotyczy ona łączenia działań prowadzonych dotychczas w układzie rozproszonym, a także wprowadzenia w życie wymuszonego przez nowy system pracy pełnego ujednolicenia sposobów dokumentowania operacji księgowych, finansowych, kadrowych oraz ich oceniania. Nowy system zapewni bardziej pełny nadzór nad tymi zadaniami w skali całej spółki, łatwiejszą kontrolę wytyczonych celów, szybsze reagowanie na sygnały o pojawiających się zapowiedziach ewentualnych problemów – tłumaczy Jaros.
Pełny rozruch centrum, zakończenie przeprowadzek, podjęcie pracy przez pełny skład osobowy przewidziano na 1 lipca 2012. Koszt remontu, adaptacji budynku, wyposażenia biur wynosi ok. 10 mln zł. Kwota ma zwrócić się w ciągu kilku lat, w ramach oszczędności uzyskanych dzięki obniżeniu kosztów funkcjonowania firmy w założonych obszarach.