Strony nie podały finansowych szczegółów tego porozumienia, a wiceprezes GM ds międzynarodowych, Tim Lee ujawnił jedynie,że koncern jednocześnie przekazał 1,5 mln dolarów na cele charytatywne. Wiadomo jednak, że np firma ubezpieczeniowa Aon , która sponsoruje brytyjską drużynę a której nazwa jest umieszczona na koszulkach piłkarzy , tak jak to będzie również w przypadku logo Chevroleta zapłaciła za to ok 40 mln dolarów.
Oficjalna premiera współpracy zaplanowana jest na lipiec,kiedy Manchester zagra w meczach China Cup sponsorowanych przez Chevroleta. Szef marketingu GM,Joel Ewanick, który niedawno zrezygnował z emisji reklam podczas Super Bowl podczas wczorajszej telekonferencji z Detroit,że zamierza w ten sposób dotrzeć do kibiców Czerwonych Diabłów, których liczba jest szacowana na blisko 660 milionów, w tym 108 mln w samych Chinach .Rozgrywki finałowe zeszłorocznej Ligii mistrzów z udziałem Manchester United i Barcelony oglądało 350 mln telewidzów, podczas gdy typowy mecz o wysoką stawkę zbiera pred telewizorami ok 50 mln. Rozrywki futbolau amerykańskiego Superbowl z kolei gromadzą 100 mln.
.Dyrektor Handlowy Manchesteru United, Richard Arnold nie ukrywał,że i Manchester liczy na korzyści z tej współpracy. : — Po raz pierwszy w naszej historii podejmujemy współpracę z amerykańskim producentem samochodów, a za sprawą rosnącej popularności klubu i piłki nożnej w Stanach Zjednoczonych liczymy na przyniesie nam ona jeszcze większą popularność. Z kolei Paul Edwards, odpowiadający za globalną strategię marketingową GM nie ukrywał,że w sytuacji,kiedy GM ma aspirację umocnienia wizerunku Chevroleta, jako marki globalnej, nie ma lepszego wehikułu reklamowego, jak piłka nożna, która jest praktycznie jedyną naprawdę światową dyscypliną sportu. —Manchester United niesie ze sobą wszystko - skalę, wartość marki i sławę,nie mówiąc o tym,że jest to drużyna bijąca na głowę wszystkie pozostałe - - tłumaczył podczas telekonferencji Ewanick.
Dwa tygodnie temu GM zrezygnował nie tylko z reklamy podczas Super Bowl na co wydawał 4 mln dolarów za 30 sekundowy spot, ale i ogłoszeń na Facebooku z powodu niewielkich efektów. Zdecydował się również na konsolidację we współpracy z agencjami reklamowymi na świecie, co ma przynieść oszczędności w wysokości 2 mld dol w ciągu 5 lat. Generalnie jednak GM znany jest z tego,że nie oszczędza na wydatkach na reklamę.W ubiegłym roku wydał na ten cel tylko na rynku amerykańskim 1,1 mld dol., co stawia koncern na 3. miejscu za Procter&Gamble i AT&T Inc. Na całym świecie w 2011 wydatki sięgnęły 4,48 mld dol.
Chevrolet stał się więc jednym z 30 sponsorów korporacyjnych Manchester United i jedynym wśród firm motoryzacyjnych i zastąpi tym samym niemiecką markę Audi.