Premiera zapowiadana jest na najbliższe miesiące – twierdzi serwis technologiczny AllThingsD. Amazon wprowadzi do Europy swój 7-calowy tablet Kindle Fire po ponad sześciu miesiącach od amerykańskiego debiutu rynkowego. W ślad za nim otworzy dla naszej części świata sklep z aplikacjami przeznaczonymi dla tego urządzenia. Do tej pory i tablet, i sklep były zarezerwowane tylko dla mieszkańców USA.
Tablet Kindle Fire to wielki sukces internetowego giganta. W ciągu jednego tylko kwartału udało mu się zdobyć aż 14 proc. udziałów w amerykańskim rynku, dzięki czemu zdominował rynek tańszych tabletów. iPada wciąż nie pokonał, ale postrzegany jest jako jedyna realna konkurencja dla niego.
1,8 mln tabletów Kindle Fire zostało sprzedanych na świecie w pierwszym kwartale 2012 r.
Tym, co wyróżnia Kindle Fire spośród innych tabletów, jest jego niska, nieprzekraczająca 200 dol. cena oraz szerokie zaplecze treści cyfrowych (e-booków, filmów) oferowanych przez Amazon. Sprzedaż tych dóbr sprawia, że firma nie traci na dumpingowej cenie urządzenia.
Do Europy, owszem, można obecnie sprowadzić sam tablet, ale ile warte jest urządzenie o małej pamięci bez Amazonowej oferty filmów i książek dostępnych online? Już wkrótce ma się to zmienić, a to oznacza, że rynek amerykański nasycił się już tymi urządzeniami, a ponadto Amazon uzyskał techniczne możliwości dystrybucji treści cyfrowych w Europie.