Tańsze wersje Citroena C4

Citroen planuje wypuszczenie dwóch nowych wersji modelu C4 dla wschodzących rynków, naśladując Peugeota, by zmniejszyć zależność od słabego rynku europejskiego

Publikacja: 21.06.2012 16:35

Tańsze wersje Citroena C4

Foto: Materiały Producenta

Francuska firma pokazała w Paryżu tańszą wersję sedana C4 o nazwie C-Elysée przeznaczoną dla Chin, Europy Środkowej i krajów basenu śródziemnomorskiego. Zamierza też produkować bardziej luksusową wersję C4 L - od słowa Lounge - dla Chin i Rosji.

Pierwszy samochód będzie produkowany w Vigo w Hiszpanii zamiast jak dotychczas w Miluzie, oraz od I półrocza 2013 w Wuhanie na rynek chiński. Ma to być pojazd elegancki, nowoczesny i dostępny w swym segmencie – podkreśla producent.

Jego cena będzie porównywalna z Renault Symbol (trzybryłowy Clio 2, od  10 800 euro  w Maroku), Hyundai Accent i Chevroleta Aveo, ale większa od Renault Logana (od 6600 euro w  Maroku).

Na rynku pojawi się pod koniec 2012 r. najpierw w Turcji i Rumunii, a od nowego roku w Ameryce Płn. i w Chinach. Citroen liczy na roczną sprzedaż 30 tys. C-Elysée bez Chin i 100 tys. w 2014 wraz z Chinami.

Na tej samej linii produkcyjnej będzie powstawać kompaktowy Peugeot 301 pokazany w  maju; jego sprzedaż zacznie się jeszcze w tym roku najpierw w Turcji.

C4 L, czyli trzybryłowy C4,  przeznaczony dla Chin będzie tam produkowany od końca 2012 r., i dla Rosji, gdzie ma być montowany w Kałudze od I półrocza 2013. Producent spodziewa się sprzedaży 80 tys. tych aut w Chinach w 2014 r. i 40 tys. w Rosji i w krajach ościennych.

- Te samochody zwiększą istotnie naszą ofertę w najważniejszych segmentach poza Europą i w Chinach, co jest naszym priorytetem - powiedział prasie szef Citroena, Frédéric Banzet.

PSA Peugeot Citroen bardzo odczuł spadek popytu na głównych rynkach Europy Zachodniej i stara się zwiększyć udział rynkowy poza naszym regionem z 42 proc.  w 2011 r. do 50 proc.w 2015 r. W odróżnieniu od Renaulta PSA nie chciał uruchomić produkcji pojazdów low-cost obawiając się, że zaszkodzą jego strategii zyskiwania dla obu marek, Peugeota i Citroena, wyższych segmentów rynku.   Tanie auta Renaulta  produkowane w Rumunii i Maroku  są sprzedawane w Europie pod nazwą Dacia, gdzie indziej jako Renault.

Francuska firma pokazała w Paryżu tańszą wersję sedana C4 o nazwie C-Elysée przeznaczoną dla Chin, Europy Środkowej i krajów basenu śródziemnomorskiego. Zamierza też produkować bardziej luksusową wersję C4 L - od słowa Lounge - dla Chin i Rosji.

Pierwszy samochód będzie produkowany w Vigo w Hiszpanii zamiast jak dotychczas w Miluzie, oraz od I półrocza 2013 w Wuhanie na rynek chiński. Ma to być pojazd elegancki, nowoczesny i dostępny w swym segmencie – podkreśla producent.

Biznes
Prezydencja w UE: Polska ma pomysł na energię
Biznes
Muzeum Gazowni Warszawskiej – Wyjątkowe Miejsce na Twoje Wydarzenie Biznesowe
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Chińska konkurencja dla Tesli – BYD depcze po piętach
Biznes
Najlepsi z najlepszych Listy 2000 w 2024 r.
Materiał Promocyjny
Jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką?
Biznes
Będzie więcej pieniędzy na zbrojenia w UE? "Wielki wybuch" na obronność