Francuska firma pokazała w Paryżu tańszą wersję sedana C4 o nazwie C-Elysée przeznaczoną dla Chin, Europy Środkowej i krajów basenu śródziemnomorskiego. Zamierza też produkować bardziej luksusową wersję C4 L - od słowa Lounge - dla Chin i Rosji.
Pierwszy samochód będzie produkowany w Vigo w Hiszpanii zamiast jak dotychczas w Miluzie, oraz od I półrocza 2013 w Wuhanie na rynek chiński. Ma to być pojazd elegancki, nowoczesny i dostępny w swym segmencie – podkreśla producent.
Jego cena będzie porównywalna z Renault Symbol (trzybryłowy Clio 2, od 10 800 euro w Maroku), Hyundai Accent i Chevroleta Aveo, ale większa od Renault Logana (od 6600 euro w Maroku).
Na rynku pojawi się pod koniec 2012 r. najpierw w Turcji i Rumunii, a od nowego roku w Ameryce Płn. i w Chinach. Citroen liczy na roczną sprzedaż 30 tys. C-Elysée bez Chin i 100 tys. w 2014 wraz z Chinami.
Na tej samej linii produkcyjnej będzie powstawać kompaktowy Peugeot 301 pokazany w maju; jego sprzedaż zacznie się jeszcze w tym roku najpierw w Turcji.