- Mnogość piwnych stylów sprawia, że większość konsumentów czuje się zagubiona  i w obawie przed nietrafionym wyborem pozostaje przy sprawdzonych smakach. Jednocześnie Polacy, którzy od wielu lat sięgali po klasycznego, jasnego lagera, coraz częściej starają się szukać nowych piwnych doświadczeń – mówi Piotr Jurjewicz, wiceprezes ds. marketingu Kompanii Piwowarskiej, lidera polskiego rynku piwa.

Jak wyjaśnia, na przeciw takim konsumentom wychodzi premierowa kolekcja piwnych specjalności Książęce. Do tej pory marka ta znana była głównie  na Śląsku. W ubiegłym roku Kompania wprowadziła pod nią piwo pszeniczne. Na jej gruntowną zmianę zdecydowała się jednak dopiero w tym sezonie. Marka zaczyna walkę o rynek ogólnopolski i to w trzech wariantach. Od połowy lipca w sklepach będą dostępne: czerwony lager, ciemne łagodne i złote pszeniczne. Kompania zmienia także butelkę Książęcego. Będzie oferować je jako piwo premium, czyli z wysokiej półki cenowej. Sugerowana cena butelki 0,5 l to 3,19 zł.

Kompania Piwowarska nie wyklucza poszerzenia oferty stylów piwnych pod marką Książęce.

W pierwszym kwartale tego roku udział piwnych specjalności - m.in. piw smakowych,. ciemnych, niepasteryzowanych -  w całym rynku piwa po raz pierwszy w historii przekroczył 7 proc. Cztery lata temu wynosił 3,5 proc. Ich sprzedaż była o ponad 50 proc. wyższa niż rok wcześniej.