Ponad 2 mln kopii gry „Wiedźmin 2" kupili w półtora roku od premiery fani z całego świata. Z tego większość wybrała wersję na komputery PC (zadebiutowała 17 maja ub.r.). Tym samym sprzedaż „Wiedźmina 2" szybko zbliża się do sprzedaży „Wiedźmina", który miał premierę jesienią 2007 r. (ponad 2,1 mln graczy).
CD Projekt Red, żeby zwiększyć krąg odbiorców, wprowadził dzisiaj na rynek „Wiedźmina 2" w wersji na komputery Mac (Apple). Na świecie użytkownicy tego rodzaju sprzętu stanowią co prawda nie więcej niż 10 proc. ogółu użytkowników komputerów osobistych, ale w USA, które są największym na świecie rynkiem gier wideo, ich udział jest znacznie większy i szybko rośnie.
– Rynek gier na maki jest mniej konkurencyjny. Nie wszystkie gry komputerowe trafiają na tę platformę, co daje szanse na całkiem przyzwoitą sprzedaż – mówi Adam Kiciński, prezes giełdowej spółki. Nie zdradza, jakiej sprzedaży „Wiedźmina 2" na tę platformę oczekuje. W prezentowanej ponad rok temu strategii CD Projekt Red zakładał, że w tym roku jesienią wypuści na rynek nową pozycję (wiadomo już, że chodziło o „Wiedźmina 2" na maki), która powinna sprzedać się w liczbie 30–100 tys. kopii.
Gra będzie dystrybuowana w postaci cyfrowej za pośrednictwem serwisu GOG.com, należącego do CD Projektu Red.
Kiciński podtrzymuje deklaracje, że ten rok w jego firmie z biznesowego punktu widzenia powinien być najlepszy w dotychczasowej jej historii. Na razie rekordowy był 2011 r., w którym spółka zarobiła netto 26,12 mln zł przy prawie 140 mln zł obrotów.