Jak wyliczył "DGP", od lipca 2011 r., gdy uruchomiono e-myto, od właścicieli ciężarówek pobrano na A4 ok. 0,5 mld zł.
Drugie miejsce wśród najbardziej dochodowych tras zajmuje droga krajowa nr 92 - przyniosła dotąd ok. 121 mln zł. Nią ciężarówki omijają równoległą autostradę A2, która m.in. z tego powodu zajęła czwarte miejsce, generując ok. 105 mln zł.
Trzecie miejsce zajęła krajowa "siódemka" - wpływy wyniosły ok. 116 mln zł. Za podium są m.in. trasy ekspresowe: S3, S1, S8.
Jak podkreśla "DGP", pieniędzy z e-myta będzie coraz więcej, bowiem w 2013 r. nastąpi ekspansja e-myta. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad planuje poszerzać system - opłaty będą wprowadzone m.in. na gierkówce z Piotrkowa do Radziejowic, na A1 ze Strykowa do Kowala i A2 z Łodzi do Warszawy