Boryszew spokojny o motoryzację

Choć z branży motoryzacyjnej płyną kiepskie informacje, koncern Romana Karkosika spodziewa się w przyszłym roku poprawy wyników tego segmentu działalności.

Aktualizacja: 14.12.2012 02:48 Publikacja: 14.12.2012 02:48

Red

W ostatnich dniach branżą motoryzacyjną w Polsce wstrząsnęła zapowiedź zwolnień grupowych na wielką skalę w Fiacie. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku produkcja aut spadła o jedną czwartą podobnie jak w Oplu.

Na działalność w branży motoryzacyjnej postawił kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew. Od 2010 roku przejmował wymagających restrukturyzacji globalnych producentów komponentów do aut (to elementy z tworzyw sztucznych i przewody do klimatyzacji).

Prezes Piotr Szeliga uspokaja, że perspektywy rozwoju są dobre.

– Nasza grupa w dużej mierze „Volkswagenem stoi", a tu sytuacja jest znacznie lepsza niż przeciętna w branży – komentuje Szeliga.

Jak wynika zdanych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), od stycznia do listopada sprzedaż grupy VW w Unii Europejskiej spadła o 1 proc., podczas gdy PSA Peugeot Citroen, Ford, General Motors, Fiat i Renault zanotowały kilkunastoprocentowe spadki.

Reklama
Reklama

– Zamówienia od klientów pozwalają śmiało mówić o poprawie, a nie opogorszeniu wyników Boryszewa w przyszłym roku. Możliwe kilkuprocentowe spadki wolumenów na niektórych projektach zostaną zniwelowane przez efekty restrukturyzacji – dodaje. Prezes podkreśla, że grupa na bieżąco walczy o nowe kontrakty.

Wiele projektów wygrywamy z naprawdę satysfakcjonującymi marżami, co pokazuje, że jesteśmy coraz bardziej konkurencyjni – przekonuje Szeliga.

3,7 mld zł skonsolidowanych przychodów miał po trzech kwartałach 2012 roku Boryszew

Długoterminowe kontrakty w branży charakteryzują się tym, że w pierwszych latach zapewniają wyższe marże niż w późniejszych. Nowe znaczące zlecenia zaczną wchodzić do realizacji od przyszłego roku. Na najbliższe trzy lata Boryszew ma podpisane kontrakty na dostawy komponentów do samochodów na grubo ponad miliard euro.

Po trzech kwartałach 2012 roku segment automotive przyniósł grupie 1,26 mld zł przychodów i 36,7 mln zł zysku operacyjnego.

W ostatnich dniach branżą motoryzacyjną w Polsce wstrząsnęła zapowiedź zwolnień grupowych na wielką skalę w Fiacie. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku produkcja aut spadła o jedną czwartą podobnie jak w Oplu.

Na działalność w branży motoryzacyjnej postawił kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew. Od 2010 roku przejmował wymagających restrukturyzacji globalnych producentów komponentów do aut (to elementy z tworzyw sztucznych i przewody do klimatyzacji).

Reklama
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Biznes
Cenny ręcznik z Wimbledonu. Iga Świątek rozsławiła nie tylko kluski z truskawkami
Biznes
Polskie start-upy bez pieniędzy, odbudowa Ukrainy i współpraca Paryża z Londynem
Biznes
Pepco więcej sprzedaje i rusza ze skupem akcji
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama