W ostatnich dniach branżą motoryzacyjną w Polsce wstrząsnęła zapowiedź zwolnień grupowych na wielką skalę w Fiacie. W ciągu jedenastu miesięcy tego roku produkcja aut spadła o jedną czwartą podobnie jak w Oplu.
Na działalność w branży motoryzacyjnej postawił kontrolowany przez Romana Karkosika Boryszew. Od 2010 roku przejmował wymagających restrukturyzacji globalnych producentów komponentów do aut (to elementy z tworzyw sztucznych i przewody do klimatyzacji).
Prezes Piotr Szeliga uspokaja, że perspektywy rozwoju są dobre.
– Nasza grupa w dużej mierze „Volkswagenem stoi", a tu sytuacja jest znacznie lepsza niż przeciętna w branży – komentuje Szeliga.
Jak wynika zdanych Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Pojazdów (ACEA), od stycznia do listopada sprzedaż grupy VW w Unii Europejskiej spadła o 1 proc., podczas gdy PSA Peugeot Citroen, Ford, General Motors, Fiat i Renault zanotowały kilkunastoprocentowe spadki.