Auta low-cost Renaulta nie tylko w Europie?

Wyniki sprzedaży tanich samochodów Renaulta na Starym Kontynencie zachęcił producenta do ekspansji na na inne kontynentyy

Publikacja: 17.12.2012 14:55

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Jego ekipa stoi wobec bardzo trudnego zadania. Suzuki Motor opanował indyjski rynek autami swej filii Maruti, których ceny zaczynają się od 250 tys. rupii (5600 dolarów) i sprzedaje rocznie milion pojazdów na 2,6 mln całego rynku. Hyundai zyskał popularność swym modelem miniauta Eon w cenie zbliżonej do 300 tys. rupii. Renault zamierza proponować nieco większe samochody w podobnej cenie.

Produkowanie samochodów w cenie 5500 dolarów pozwoliłoby im oferować  je w takich krajach jak Rosja czy Brazylia i rywalizować z innymi dużymi firmami samochodowymi.

Francuzi uznali, że muszą zaprojektować coś innego od Logana, który powstaje w Rumunii i Maroku pod marką Daci i zyskał dużą popularność w Europie, ale nie urzekł klientów w Indiach. Renault anulował w 2008 r. wspólną produkcję z Mahindra&Mahindra, potem rozmawiał z Bajaj o planach produkcji supertaniego auta, które konkurowałoby z modelem Nano Tata Motors za 3 tys. dolarów. Z tego projektu zrezygnowano w ubiegłym roku, bo Nano nie spełnił oczekiwań jego producenta.

Nowy pogram Detourbeta powinien doprowadzić do premiery pierwszego samochodu pod koniec 2014 r. - Jesteśmy obecnie w sytuacji podobnej do tej, w jakiej byliśmy dwa lata przed pokazaniem Logana. Prowadzimy wyścig z czasem, aby wykazać opłacalność tego przedsięwzięcia. Nie ma na razie żadnej decyzji - zastrzega Detourbet.

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne