Auta low-cost Renaulta nie tylko w Europie?

Wyniki sprzedaży tanich samochodów Renaulta na Starym Kontynencie zachęcił producenta do ekspansji na na inne kontynentyy

Publikacja: 17.12.2012 14:55

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Jego ekipa stoi wobec bardzo trudnego zadania. Suzuki Motor opanował indyjski rynek autami swej filii Maruti, których ceny zaczynają się od 250 tys. rupii (5600 dolarów) i sprzedaje rocznie milion pojazdów na 2,6 mln całego rynku. Hyundai zyskał popularność swym modelem miniauta Eon w cenie zbliżonej do 300 tys. rupii. Renault zamierza proponować nieco większe samochody w podobnej cenie.

Produkowanie samochodów w cenie 5500 dolarów pozwoliłoby im oferować  je w takich krajach jak Rosja czy Brazylia i rywalizować z innymi dużymi firmami samochodowymi.

Francuzi uznali, że muszą zaprojektować coś innego od Logana, który powstaje w Rumunii i Maroku pod marką Daci i zyskał dużą popularność w Europie, ale nie urzekł klientów w Indiach. Renault anulował w 2008 r. wspólną produkcję z Mahindra&Mahindra, potem rozmawiał z Bajaj o planach produkcji supertaniego auta, które konkurowałoby z modelem Nano Tata Motors za 3 tys. dolarów. Z tego projektu zrezygnowano w ubiegłym roku, bo Nano nie spełnił oczekiwań jego producenta.

Nowy pogram Detourbeta powinien doprowadzić do premiery pierwszego samochodu pod koniec 2014 r. - Jesteśmy obecnie w sytuacji podobnej do tej, w jakiej byliśmy dwa lata przed pokazaniem Logana. Prowadzimy wyścig z czasem, aby wykazać opłacalność tego przedsięwzięcia. Nie ma na razie żadnej decyzji - zastrzega Detourbet.

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca