Reklama

Auta low-cost Renaulta nie tylko w Europie?

Wyniki sprzedaży tanich samochodów Renaulta na Starym Kontynencie zachęcił producenta do ekspansji na na inne kontynentyy

Publikacja: 17.12.2012 14:55

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Jego ekipa stoi wobec bardzo trudnego zadania. Suzuki Motor opanował indyjski rynek autami swej filii Maruti, których ceny zaczynają się od 250 tys. rupii (5600 dolarów) i sprzedaje rocznie milion pojazdów na 2,6 mln całego rynku. Hyundai zyskał popularność swym modelem miniauta Eon w cenie zbliżonej do 300 tys. rupii. Renault zamierza proponować nieco większe samochody w podobnej cenie.

Produkowanie samochodów w cenie 5500 dolarów pozwoliłoby im oferować  je w takich krajach jak Rosja czy Brazylia i rywalizować z innymi dużymi firmami samochodowymi.

Francuzi uznali, że muszą zaprojektować coś innego od Logana, który powstaje w Rumunii i Maroku pod marką Daci i zyskał dużą popularność w Europie, ale nie urzekł klientów w Indiach. Renault anulował w 2008 r. wspólną produkcję z Mahindra&Mahindra, potem rozmawiał z Bajaj o planach produkcji supertaniego auta, które konkurowałoby z modelem Nano Tata Motors za 3 tys. dolarów. Z tego projektu zrezygnowano w ubiegłym roku, bo Nano nie spełnił oczekiwań jego producenta.

Reklama
Reklama

Nowy pogram Detourbeta powinien doprowadzić do premiery pierwszego samochodu pod koniec 2014 r. - Jesteśmy obecnie w sytuacji podobnej do tej, w jakiej byliśmy dwa lata przed pokazaniem Logana. Prowadzimy wyścig z czasem, aby wykazać opłacalność tego przedsięwzięcia. Nie ma na razie żadnej decyzji - zastrzega Detourbet.

Gerard Detourbet, projektant modelu Logan, otrzymał nowe zadanie. Ma przygotować program produkcji jeszcze tańszego pojazdu dla Indii, gdzie mógłby konkurować z wyrobami Maruti Suzuki i Hyundaia. Jeśli sprosta wyzwaniu rzuconemu przez szefa Renauta-Nissana Carlosa Ghosna, to Obie te firmy uzyskałyby broń do skutecznej walki z konkurentami na wschodzących rynkach całego świata.

Detourbet przeniósł się na początku roku do Chennai (d.Madras) i spokojnie tworzy sieć miejscowych dostawców i kompletuje silną ekipę kierowniczą, zatrudniając też czasami, bez specjalnego werbowania, chętnych z Suzuki czy Hyundaia.

Reklama
Biznes
Nierealne żądania Kremla, podatkowa batalia i kłopoty niemieckiej gospodarki
Biznes
Fundusz z grupy BGK inwestuje w spółkę produkującą satelity
Biznes
Akcje za dotacje. Rząd Donalda Trumpa przejmuje udziały w Intelu
Biznes
Morze Kaspijskie wysycha. Jesiotry wymierają, porty trzeba pogłębiać
Biznes
Kto pokieruje UKE? Nowe oficjalne i nieoficjalne informacje
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama