Druga usterka w B787 United

United Airlines i Boeing potwierdziły problemy w układzie elektrycznym drugiego samolotu z floty B787 Dreamliner tego przewoźnika. To trzeci przypadek w tym miesiącu

Publikacja: 18.12.2012 15:15

Druga usterka w B787 United

Foto: Bloomberg

Rzeczniczki przewoźnika i producenta poinformowały, że problemy w samolotach United dotyczyły panelu dystrybucji elektryczności, a  nie generatora prądu, jak początkowo  uważano.

4 grudnia samolot tej linii lecący z Houston do Newark wykonał awaryjne lądowanie w Nowym Orleainie po awarii, jak się wtedy wydawało, jednego z generatorów. 13 grudnia Qatar Airways uziemił jeden z  trzech B787 z powodu tych samych problemów co w  United. 14 grudnia „Seattle Times" podał, że druga maszyna United miała problemy elektryczne, co daje łącznie liczbę 3.

Dziennik przytoczył opinię przewoźnika amerykańskiego, że podczas lotu 4 grudnia panel dystrybucji elektryczności zasygnalizował  uszkodzenie generatora, co doprowadziło do awaryjnego lądowania. Zapaliło  się  wtedy czerwone  światełko ostrzegawcze, choć nie powinno było zapalić się. United wymienił panel i skierował samolot  do dalszego użytkowania.

Przedstawicielka tej linii nie chciała podać więcej szczegółów, bo nadal trwa badanie przyczyn usterki i może dojść do zmiany  wyjaśnień.

Rzeczniczka Boeinga wyjaśniła, że panel sterujący dystrybucją elektryczności, przyczyna ostatniego problemu, był inny od ego, który zapalił się podczas próbnego lotu 787 w 2010 r.

B787 wykorzystuje układ elektryczny z generatorami i panelami dystrybucji energii do wykonywania wielu funkcji, które w innych modelach są realizowane sprężonym powietrzem z silników.

Rzeczniczki przewoźnika i producenta poinformowały, że problemy w samolotach United dotyczyły panelu dystrybucji elektryczności, a  nie generatora prądu, jak początkowo  uważano.

4 grudnia samolot tej linii lecący z Houston do Newark wykonał awaryjne lądowanie w Nowym Orleainie po awarii, jak się wtedy wydawało, jednego z generatorów. 13 grudnia Qatar Airways uziemił jeden z  trzech B787 z powodu tych samych problemów co w  United. 14 grudnia „Seattle Times" podał, że druga maszyna United miała problemy elektryczne, co daje łącznie liczbę 3.

Biznes
Zatopiony superjacht „brytyjskiego Billa Gates'a" podniesiony z dna
Biznes
Kto inwestuje w Rosji? Nikt. Prezes Sbierbanku alarmuje
Biznes
Chińskie firmy medyczne wykluczone z dużych unijnych przetargów
Biznes
Trump ostrożny ws. Iranu. Europejska produkcja zbrojeniowa, Rosja na krawędzi kryzysu
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Biznes
Europa musi produkować pięć razy więcej broni, by stawić czoło Rosji