Od 1 stycznia otwiera się rynek usług pocztowych, co oznacza, że Poczta Polska nie będzie miała już wyłączności na obsługę przesyłek o wadze do 50 g. Na tym polu będą z nią mogli konkurować operatorzy prywatni.
Wraz z nowym rokiem Poczta Polska wprowadza też nowy cennik. – Część usług zdrożeje, część znacznie stanieje. Najważniejsze jest tu jednak to, że uproszczamy przedziały wagowe – mówi Janusz Wojtas, członek zarządu Poczty Polskiej, odpowiedzialny za sprzedaż i marketing. Jak wyjaśnia, z obecnych 129. pozycji ma pozostać ok. 90. – Klientom będzie łatwiej się poruszać po nowym cenniku. Nie powinni mieć np. wątpliwości co do dopuszczalnej wagi danej przesyłki i opłaty za nią, bo przedziały są teraz znacznie poszerzone – mówi Wojtas.
Dodaje, że ma to poprawić wizerunek Poczty Polskiej i przyczynić się do ograniczenia kosztów związanych m.in. z dystrybucją przesyłek o ok. 1 proc.
Planowane zmiany
– Ostatnia zmiana cen usług Poczty Polskiej na rynku krajowym miała miejsce w 2009 r., a w obrocie zagranicznym w 2006 r. – mówi Jacek Strzałkowski, rzecznik Urzędu Komunikacji Elektronicznej, do którego trafił do zatwierdzenia nowy cennik.
Od 1 stycznia cena wysłania listu zwykłego czy kartki pocztowej zwiększy się o 10 gr do 1,6 zł. Tyle samo jednak będzie kosztować wysłanie listów cięższych, do 350 g, za które do końca roku trzeba zapłacić od 1,7 do 1,9 zł.