Internetowe badanie przeprowadzone przez Research.NK - dział badań polskiego portalu społecznościowego Nk.pl - we współpracy z agencją Socializer, pokazuje, iż Dzień Kobiet w Polsce trzyma się mocno. Z tej okazji mężczyźni nadal chętnie kupują prezenty – 86 proc. chce je wręczyć swoim partnerkom, 54 proc. matkom, a 19 proc. koleżankom. Ogółem upominki chce kupić 78 proc. mężczyzn, a prezentu w ten dzień spodziewa się 64 proc. kobiet. Aż 87 proc. liczy na podarunek od partnera, a 18 proc. od członka rodziny.

Z badan wynika również, że jeśli chodzi o świętowanie 8 marca występuje wyraźna zależność wiekowa. W najmłodszej grupie (15-24) zdecydowanie częściej osobami obdarowywanymi są matki (72 proc.), babcie (28 proc.) i koleżanki (35 proc.), natomiast rzadziej są to partnerki (64 proc.). Inaczej jest w przypadku starszych grup wiekowych. Niemal wszyscy bo 92 proc. spośród mężczyzn w grupie 25-39 lat planują wręczyć upominek swojej partnerce. - Wyraźnie widać, że mimo przekonania wielu osób, że po 1993 roku świętowanie Dnia Kobiet straci popularność, nadal jest to powszechne święto. Co ciekawe, więcej jest mężczyzn deklarujących wręczanie prezentów, niż kobiet, które się tego spodziewają - mówi Mariola Kraszyńska, kierownik ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.

ężczyzn ęczyć swoim partnerkom

Niezależnie od tego, kto jest osobą obdarowywaną, największą popularnością wśród prezentów kupowanych przez mężczyzn cieszą się kwiaty - inne upominki zostają daleko w tyle. Na inne prezenty mogą liczyć głównie kobiety w związkach – 26 proc. panów deklaruje zakup kosmetyków lub perfum, a 18 proc. chce zabrać partnerkę na kolację do restauracji. Kwiaty planuje wręczyć swoim partnerkom 48 proc. przebadanych mężczyzn.

- Pomimo korzystniejszych ofert i stałego wzrostu, sklepy internetowe nie cieszą się dużą popularnością przed Dniem Kobiet. Dzieje się tak przede wszystkim dlatego, że jest to święto, do którego mężczyźni nie przygotowują się długo, stąd decyzja zakupowa zapada 1-2 dni wcześniej – powiedział Łukasz Misiukanis, prezes Socializer.