Wokół inteligentnych zegarków robi się coraz więcej szumu. Smartwatch, bo takim mianem określa się te nowe, elektroniczne urządzenia mobilne, jest wielkości zegarka, który ma funkcje telefonu komórkowego i pozwala na przeglądanie stron internetowych. Takie są podstawowe założenia, ale postępująca miniaturyzacja i rozwój technologiczny, dają większe możliwości, ograniczone tylko wyobraźnią.
Ponieważ rynek tabletów i smartfonów powoli się nasyca, producenci urządzeń elektronicznych wymają nowe produkty. Światowy rynek zegarków jest wart około 60 mld dolarów, a ponieważ analizy wskazują, że coraz większy jego udział będzie przypadać właśnie na smartwatche to trudno się dziwić, że kolejne wielkie firmy są zainteresowane ich produkowaniem.
Połączenie telefonu z zegarkiem nie jest jakąś nowinką. Tego typu urządzenia na rynku już są. Motorola ma swojego motoactv. To przeznaczone raczej dla aktywnych osób urządzenie to połączenie osobistego trenera oraz odtwarzacza. Zegarek mierzy na przykład w trakcie biegania prędkość, dystans i spalone kalorie.
Sony wyprodukowało SmartWatch, który wyposażony jest w system operacyjny Android. Za pomocą Bluetootha łączy się ze smartfonem i pozwala m.in. na odbieranie SMS-ów, e-maili i sprawdzanie serwisów społecznościowych bez wyjmowania telefonu z kieszeni.
W sklepach można znaleźć też Pebble, czyli urządzenie komunikujące się ze smartfonami. Pebble wyświetla numer dzwoniącej osoby, obiera e-maile, wiadomości z Facebooka, Twittera i SMS-y, do tego datownik, informacje o pogodzie, timer i alarm.