Model sprzedaży ratalnej drogich urządzeń konsumenckich zaadaptowały już trzy spośród czterech największych sieci komórkowych w Polsce. Polkomtel, operator sieci Plus, prowadzi pilotaż.
– Sprzedaż ratalna jest realizowana jedynie w naszych salonach firmowych z wybranymi ofertami abonamentowymi (niektóre smartfony w ofercie Plus Abonament i laptopy i tablety z oferty Plus Internet) – informuje Aleksandra Gieros-Brzezińska z biura prasowego sieci Plus.
Polska Telefonia Cyfrowa (T-Mobile), która jako pierwsza wprowadziła ten sposób sprzedaży, ocenia, że m.in. dzięki niemu ma największy – ponad 50-procentowy – udział w rynku laptopów wśród operatorów komórkowych.
– Jak pokazują wyniki, T-Mobile jest dziś największym wśród operatorów telekomunikacyjnych dystrybutorem laptopów, a jednym z największych w Polsce wśród wszystkich firm zajmujących się sprzedażą tego typu urządzeń – mówi Konrad Mróz z biura prasowego PTC.
Sprzedaż ratalna to sposób na podniesienie przychodów operatorów. Szczególnie wtedy, gdy telekom sprzedaje urządzenie na swój rachunek. W zależności od przyjętych zasad sprzedaż ta może być księgowana jednorazowo w całej kwocie odzwierciedlającej wartość laptopa czy smartfonu.