Najnowszy Lexus ma nie tylko atomowe przyspieszenie, ale także sportowy styl, z długą maską, sportowym dźwiękiem silnika i napędem na tylne koła. Sportowe aspiracje Lexusa IS podkreśla tryb Sport. Wystarczy nacisnąć jeden klawisz, a silnik spalinowy żywiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, przekładnia kierownicza działa bardziej bezpośrednio. W trybie Sport + usztywnia się zawieszenie. Lexus zachował pakiet F Sport, choć nie ma on już specjalnego silnika. Ograniczono się jedynie do sztywniejszego, pneumatycznego zawieszenia o mniejszym prześwicie oraz pakietu stylizacyjnego.
otrzymał automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów, natomiast mający wyłącznie benzynowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 207 koni IS 250 wyposażony jest w 6-stopniową automatyczną przekładnię.
Nowy IS ma więcej miejsca dla pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie. Samochód jest o 8 cm dłuższy od poprzednika (długość wynosi 466,5 cm), a przede wszystkim ma o 7 cm większy rozstaw osi, co przekłada się na zwiększenie miejsca na nogi siedzących z tyłu pasażerów.