Lexus IS 300h

Zobaczysz jego tylne światła Zbliża się najnowszy Lexus IS 300h, ale większość użytkowników dróg zobaczy zapewne jedynie tylne świata tego samochodu, bo chociaż hybrydowy, będzie to dynamiczny model. Dwa silniki: spalinowy i elektryczny, mają łączną moc 223 KM i potężny moment obrotowy dostępny przy najniższych obrotach. Wystarczy on, aby ze startu stojącego do 100 km/h rozpędzić małą limuzynę w 8,3 sekundy. To zaledwie o 0,1 sekundy więcej od sportowej Toyoty GT 86 z automatyczną skrzynią biegów.

Aktualizacja: 24.06.2013 15:52 Publikacja: 24.06.2013 15:31

Najnowszy Lexus ma nie tylko atomowe przyspieszenie, ale także sportowy styl, z długą maską, sportowym dźwiękiem silnika i napędem na tylne koła. Sportowe aspiracje Lexusa IS podkreśla tryb Sport. Wystarczy nacisnąć jeden klawisz, a silnik spalinowy żywiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, przekładnia kierownicza działa bardziej bezpośrednio. W trybie Sport + usztywnia się zawieszenie. Lexus zachował pakiet F Sport, choć nie ma on już specjalnego silnika. Ograniczono się jedynie do sztywniejszego, pneumatycznego zawieszenia o mniejszym prześwicie oraz pakietu stylizacyjnego.

IS 300 h

otrzymał automatyczną, bezstopniową skrzynię biegów, natomiast mający wyłącznie benzynowy, 6-cylindrowy silnik o mocy 207 koni IS 250 wyposażony jest w 6-stopniową automatyczną przekładnię.

Nowy IS ma więcej miejsca dla pasażerów, szczególnie na tylnej kanapie. Samochód jest o 8 cm dłuższy od poprzednika (długość wynosi 466,5 cm), a przede wszystkim ma o 7 cm większy rozstaw osi, co przekłada się na zwiększenie miejsca na nogi siedzących z tyłu pasażerów.

Auto oferuje komfort oczekiwany od samochodów najwyższej klasy, niezależnie od wielkości karoserii. Samochód można zamówić ze skórzaną tapicerką oraz pierwszorzędnym systemem audio Mark Levinson, który sprawia, że słuchający czuje się jak w sali koncertowej.

Do wyboru jest także cała gama elektronicznych systemów podnoszących bezpieczeństwo i wygodę jazdy. Najbardziej rozbudowany jest układ wczesnego reagowania PCS, który pomaga uniknąć kolizji lub zmniejszyć skutki zderzenia. Składa się on z radarowego czujnika, który ostrzega o przeszkodach na torze jazdy (także na zakręcie) i w razie nieuchronności zderzenia samoczynnie uruchamia hamulce. Elektroniczne urządzenia to także prostsze systemy jak np. po raz pierwszy stosowany w Lexusie czujnik ruchu poprzecznego. To urządzenie nazwane RCTA ułatwia wyjazd tyłem na drogę z poprzecznego miejsca parkingowego. Bezpiecznie, elegancko i szybko.

Najnowszy Lexus ma nie tylko atomowe przyspieszenie, ale także sportowy styl, z długą maską, sportowym dźwiękiem silnika i napędem na tylne koła. Sportowe aspiracje Lexusa IS podkreśla tryb Sport. Wystarczy nacisnąć jeden klawisz, a silnik spalinowy żywiej reaguje na wciśnięcie pedału gazu, przekładnia kierownicza działa bardziej bezpośrednio. W trybie Sport + usztywnia się zawieszenie. Lexus zachował pakiet F Sport, choć nie ma on już specjalnego silnika. Ograniczono się jedynie do sztywniejszego, pneumatycznego zawieszenia o mniejszym prześwicie oraz pakietu stylizacyjnego.

Biznes
Znamy laureatów 14. edycji Nagrody Polskiej Rady Biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Biznes
Chińskie auta zalewają Europę, Trump grozi Rosji, Macron w Azji
Biznes
Plan dla zbrojeniówki krok bliżej. Jest decyzja rządu
Materiał Promocyjny
Europejska suwerenność cyfrowa: Play i Scaleway łączą siły w rewolucji chmurowej dla polskiego biznesu
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Biznes
Afera Volkswagena: zapadły wyroki więzienia dla byłych menedżerów
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont