Coca-cola ze stevią i z cukrem

Coca-Cola zapowiedziała sprzedaż na razie w Argentynie swego słynnego napoju z cukrem i występującą w przyrodzie stevią bez kalorii

Publikacja: 27.06.2013 18:22

Coca-cola ze stevią i z cukrem

Foto: Bloomberg

Coca-cola Life będzie zawierać połowę kalorii dotychczasowej wersji napoju. Pojawi się najpierw w Argentynie, gdzie koncern kontroluje połowę rynku napojów orzeźwiających, wobec 16 proc. PepsiCo -  podał branżowy biuletyn Beverage Digest, który jako pierwszy dotarł do tej informacji.

Największy na świecie producent napojów używa stevii w 45 swych wyrobach, np. Vitaminwater Zero czy Fanta Select, ale nigdy dotąd w coli.

Nie podano terminów premiery rynkowej napoju w innych krajach, ale szefowie koncernu porównali na konferencji prasowej w  Buenos Aires ten debiut z wypuszczeniem na rynek w 2005 r. coca-coli zero, najpierw w  Australii, potem w inncyh krajach.

Analityk z firmy badającej artykuły spożywcze Edge Reserach, Bill Pecoriello uznał za wysoce prawdopodobne oferowanie napoju na całym świecie, bo wyprzedzi zapewne innowacyjne rozwiązanie PepsiCo, jesli chodzi o słodzenie. - Biorąc pod uwagę poprzednie debiuty można podchodzić z dużym sceptycyzmem do długofalowego powodzenia najnowszego - dodał. Pojawiła się niedawno fala napojów bezalkoholowych o obniżonej zawartości kalorii, w rodzaju Pepsi Next czy Dr Pepper 10, ale nie utrzymały się długo na rynku -  zwrócił uwagę.

Oba koncerny z USA używają od lat do słodzenia napojów roślinę pochodzącą z Paragwaju, ale głównie w niegazowanych, o smaku owocowym.

W maju prezes PepsiCo, Indra Nooyi stwierdziła, że stevia nie chwyci w napojach w rodzaju coli, nawet jeśli Pepsi Next w  Australii używa  tej rośliny. Na innych rynkach, w  tym w USA, napój ten  jest słodzony syropem kukurydzianym o dużej zawartości fruktozy i sztucznymi słodzikami.

Nooyi uznała na konferencji prasowej, że przełom w technologii słodzików pomógłby powstrzymać spadek popularności takich napojów w  USA. Powinno do niego dojść raczej wcześniej niż później. - Jeśli pozwolimy na zbyt długie czekanie, kolejne 3-5 lat, to konsumenci odejdą od picia napojów gazowanych. Ale jeśli uda nam się usunąć bariery  przed spożyciem, to przyciągnęlibyśmy z powrotem tych, którzy odeszli - dodała.

Co do własnych  innowacji PepsicCo ogłosił w lutym, że trwają przygotowania nad przyjęciem i wprowadzeniem do handlu nowego innowacyjnego napoju, ale nie został on jeszcze przedłożony organom nadzoru do zatwierdzenia. Teraz rzeczniczka koncernu stwierdziła, że trwają  prace na znalezieniem  kombinacji słodzików i aromatów, które zapewnią większy wybór napojów o obniżonej albo zerowej zawartości kalorii.

Coca-cola Life będzie zawierać połowę kalorii dotychczasowej wersji napoju. Pojawi się najpierw w Argentynie, gdzie koncern kontroluje połowę rynku napojów orzeźwiających, wobec 16 proc. PepsiCo -  podał branżowy biuletyn Beverage Digest, który jako pierwszy dotarł do tej informacji.

Największy na świecie producent napojów używa stevii w 45 swych wyrobach, np. Vitaminwater Zero czy Fanta Select, ale nigdy dotąd w coli.

Pozostało 84% artykułu
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?
Biznes
Zygmunt Solorz wydał oświadczenie. Zgaduje, dlaczego jego dzieci mogą być nerwowe
Biznes
Znamy najlepszych marketerów 2024! Lista laureatów konkursu Dyrektor Marketingu Roku 2024!
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Złote Spinacze 2024 rozdane! Kto dostał nagrody?