Coca-cola Life będzie zawierać połowę kalorii dotychczasowej wersji napoju. Pojawi się najpierw w Argentynie, gdzie koncern kontroluje połowę rynku napojów orzeźwiających, wobec 16 proc. PepsiCo - podał branżowy biuletyn Beverage Digest, który jako pierwszy dotarł do tej informacji.
Największy na świecie producent napojów używa stevii w 45 swych wyrobach, np. Vitaminwater Zero czy Fanta Select, ale nigdy dotąd w coli.
Nie podano terminów premiery rynkowej napoju w innych krajach, ale szefowie koncernu porównali na konferencji prasowej w Buenos Aires ten debiut z wypuszczeniem na rynek w 2005 r. coca-coli zero, najpierw w Australii, potem w inncyh krajach.
Analityk z firmy badającej artykuły spożywcze Edge Reserach, Bill Pecoriello uznał za wysoce prawdopodobne oferowanie napoju na całym świecie, bo wyprzedzi zapewne innowacyjne rozwiązanie PepsiCo, jesli chodzi o słodzenie. - Biorąc pod uwagę poprzednie debiuty można podchodzić z dużym sceptycyzmem do długofalowego powodzenia najnowszego - dodał. Pojawiła się niedawno fala napojów bezalkoholowych o obniżonej zawartości kalorii, w rodzaju Pepsi Next czy Dr Pepper 10, ale nie utrzymały się długo na rynku - zwrócił uwagę.
Oba koncerny z USA używają od lat do słodzenia napojów roślinę pochodzącą z Paragwaju, ale głównie w niegazowanych, o smaku owocowym.