Będziemy płacić oglądając reklamy

Czeka nas rewolucja w opłatach za prawa autorskie

Publikacja: 20.10.2013 12:33

Wkrótce to nie odbiorcy – obywatele w poszczególnych krajach UE będą płacić wykonawcom za ich dzieła czyli muzykę, literaturę czy rzeźbę, ale... reklamodawcy.

- To nie użytkownik będzie płacił za dzieło artysty na przykład piosenkę czy książkę, ale reklamodawca – zapowiada euro deputowana z Polski Lidia Geringer de Oedenberg (SLD).

Parlamentarzystka ujawniła w Legnicy (Dolnośląskie), że publiczność zapłaci artyście za jego dzieło, ale nie gotówką tylko oglądając przed odbiorem konkretnego produktu artysty reklamę.

Potem to reklamodawca zapłaci artyście za to co ten stworzył.

- Opłatą obywatela dla artysty będzie obejrzenie reklamy – wyjaśnia Lidia de Oedenberg.

Teraz szczegóły nowego rozwiązania, które na początek ma być stosowane w internecie ustala Komisja Prawa Parlamentu Europejskiego.

Wkrótce to nie odbiorcy – obywatele w poszczególnych krajach UE będą płacić wykonawcom za ich dzieła czyli muzykę, literaturę czy rzeźbę, ale... reklamodawcy.

- To nie użytkownik będzie płacił za dzieło artysty na przykład piosenkę czy książkę, ale reklamodawca – zapowiada euro deputowana z Polski Lidia Geringer de Oedenberg (SLD).

Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca