Takie są warunki ugody zawartej przez producenta kultowych gadżetów z Federalną Komisją Handlu (FCC). Rządowa agencja zarzucała Apple stosowanie nieuczciwych  praktyk przy sprzedaży oprogramowania.

Skargi organizacji konsumenckich i samych rodziców dotyczyły praktyk Apple kupowania "programu w programie". Po zainstalowaniu na iPhonie czy iPadzie zakupionego oprogramowania (app) Apple umożliwiał klientom dokonanie kolejnych zakupów lub towarów przekierowując ich na kolejną stronę z ofertami. Aby móc dokonać kolejnej transakcji trzeba było ponownie wprowadzić nazwę użytkownika oraz hasło w sklepie iTunes. Wielu rodziców nie wiedziało jednak, że dziec po ponownym wlogowaniu się i miały możliwość przeprowadzania przez 15 minut kolejnych transakcji bez żadnych ograniczeń. Mali klienci potrafili w tym czasie wydać nawet kilkaset czy kilka tysięcy dolarów.

Zgodnie z warunkami ugody Apple będzie musiał zwrócić te pieniądze konsumentom oraz zmienić sposób informowania rodziców o istnieniu 15-minutowego "okienka". Jeśli suma rekompensat nie przekroczy 32,5 miliona dol. Apple będzie musial przekazać różnicę władzom regulacyjnym. FTC nie zobowiązała jednak spółki z kalifornijskiego Cupertino do zrezygnowania z zakupowego kwadransa.

Suma jaką zapłaci Apple jest stosunkowo niewielka. Stanowi równowartość zysków netto jakie spółka z Cupertino wypracowuje w ciągu zaledwie... 7 godzin. Przewodnicząca FTC Edith Ramirez zapowiada jednak , że to dopiero początek. Federalni regulatorzy będą przyglądać się bardzo uważnie transakcjom dokonywanym za pośrednictwem urządzeń mobilnych. "Konsumenci nie muszą wyrzekać się swoich podstawowych praw aby korzystać z dobrodziejstw nowych technologii" – deklaruje Ramirez.  Według niepotwierdzonych przecieków następne w kolejce po Apple są takie spółki jak Google Inc., Facebook Inc. i Samsung Electronics Co. "To ostrzeżenie dla wszystkich. Tu nie chodzi tylko o Apple" – wtóruje szefowej FTC Jeffrey Chester, dyrektor Center for Digital Democracy. Jego organizacja w ciągu czterech lat wniosła cały szereg skarg przeciwko różnym firmom.