– To na razie test. Próbujemy formułę sprzedaży, która sprawdziła się już na rynku ajzatyckim. Zobaczymy, jak przyjmie się w Polsce. Na ocenę i decyzje przyjdzie jednak czas najwcześniej za kilka miesięcy – mówi „Rz" Krzysztof Kłapa, rzecznik McDonald's Polska.

Testy prowadzone są w trzech restauracjach na terenie Warszawy, w Śródmieściu, na Mokotowie i Wilanowie. McDonald's nie będzie sam dostarczał zamówień – całą obsługą ma zająć się firma Foodpanda, która podpisała z koncernem umowę. Zamówienia będzie można składać za pośrednictwem Internetu ?– poprzez aplikację mobilną lub serwis foodpanda.pl. – Sieć restauracji jest odpowiedzialna za przygotowanie posiłków, my zaś odpowiadamy za proces zamówienia i dostawy – tłumaczy Piotr Łagowski, dyrektor generalny Foodpanda.

Jak podkreśla, nowa usługa McDonald's jest wydarzeniem w skali europejskiej. – Dotąd żaden z lokalnych oddziałów sieci nie oferował swoim klientom usługi umożliwiającej zamówienie posiłku w dostawie – dodaje Piotr Łagowski.

To niejedyna innowacja McDonald's w Polsce. Sieć wprowadza do swoich restauracji specjalne kioski, w których klienci będą mogli zamawiać dania i płacić. – Kioski nie zastąpią kasjerów, a będą stanowić jedynie alternatywę dla klientów – zaznacza Krzysztof Kłapa. Jak wyjaśnia, automaty odciążą kasjerów i usprawnią proces sprzedaży.

Urządzenia na razie dostępne są w kilku lokalizacjach, ale docelowo mają działać we wszystkich restauracjach. Zmiany mają wpłynąć na zwiększenie liczby klientów. A ta globalnie w fastfoodowej sieci spada. W 2013 r. zmniejszyła się o prawie 2 proc. Mimo to sprzedaż wzrosła o 0,2 proc., a przychody sięgnęły 28,1 mld dol.