Yang Yuanqing, prezes Lenovo - największego na świecie producenta komputerów osobistych, powiedział, że powinno to potrwać zaledwie "kilka kwartałów".
Chiński koncern kupuje Motorolę, pioniera telefonów komórkowych, za prawie 3 miliardy dol. i chce wykorzystać potencjał tej firmy do przyspieszenia własnej ekspansji na rynku smartfonów. Obecnie Lenovo sprzedaje swoje smartfony głownie na rynku chińskim. W ostatnim kwartale 2013 roku udział koncernu w globalnym rynku smartfonów osiągnął 4,6 proc. (45,5 mln sprzedanych sztuk) - wynika z danych Gartnera, firmy zajmującej się badaniami rynkowymi.
Nadal jednak dominującym produktem Lenovo pozostają notebooki. Jednak chiński koncern zamierza rozszerzyć działalność także o światowy rynek smartfonów i tabletów, a także serwerów. lenovo zapowiedziało kupienie dział serwerów x86 IBM za 2,3 mld dol. W 2005 roku chiński koncern przejął dział komputerów osobistych IBM.