– W tym roku sprzedaż piwa w Polsce ma szanse utrzymać się na poziomie ubiegłorocznym, a jej wartość może się zwiększyć o 1–2 proc. – powiedział Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska, podczas wczorajszej konferencji prasowej.
Producent Okocimia chce wypaść lepiej niż konkurenci. Zakłada, że sprzeda w tym roku o 2–3 proc. piwa więcej niż w 2013 r. Wartość sprzedaży ma się zwiększyć o 4–5 proc.
W ubiegłym roku Polacy kupili 37,2 mln hl piwa – 2 proc. mniej niż w 2012 r. Popyt na marki Carlsberg Polska urósł w tym czasie o 5 proc. Natomiast wartość jego sprzedaży poszła w górę o 6,6 proc., do 1,5 mld zł.
W ślad za tym zwiększyły się udziały rynkowe Carlsberg Polska. W ujęciu ilościowym po raz pierwszy w historii sięgnęły 20 proc. To pozwoliło firmie zmniejszyć dystans do Kompanii Piwowarskiej oraz Grupy Żywiec.
Tomasz Bławat liczy na to, że w 2014 r. Carlsberg poprawi swoje udziały co najmniej 0,7 pkt proc.