Reklama

Tyskie z większym centrum dystrybucji

Kompania Piwowarska powiększyła centrum dystrybucji w Swarzędzu. W sezonie będzie pracować tam ok. 100 osób, prawie dwukrotnie więcej niż do tej pory.

Publikacja: 17.03.2014 12:03

Tyskie z większym centrum dystrybucji

Foto: Bloomberg

Na przełomie lutego i marca Kompania Piwowarska, producent takich piw jak Tyskie czy Lech, przejęła w Centrum Logistyczno-Inwestycyjnym Poznań w Swarzędzu halę o powierzchni ok. 20 tys. metrów kw. Jest dwukrotnie większa niż dotychczas używana i stanowi 18 proc. całej powierzchni magazynowej użytkowanej przez KP. Większe centrum firma posiada jedynie w Tychach.

Lider polskiego rynku piwa związał się kilkuletnią umową z CLIP, ponieważ – jak informuje - traktuje nowe centrum jako miejsce strategiczne dla dystrybucji piwa do klientów z zachodniej Polski.

Zwiększenie użytkowanej powierzchni i idące za tym zmiany w logistyce dystrybucji pozwolą zwiększyć zatrudnienie w Swarzędzu. W sezonie w nowym magazynie będzie pracować ok. 100 osób, czyli prawie dwukrotnie więcej niż do tej pory.

Nowe centrum dystrybucji to z jednej strony odpowiedź KP na rosnące oczekiwania rynku w zakresie obsługi logistycznej, z drugiej wyjście naprzeciw planom sprzedaży w kolejnych latach. Firma szacuje, że sprzedaż z tego centrum dystrybucyjnego osiągnie w sezonie 0,9 mln hektolitrów, czyli blisko 3 razy więcej niż w ubiegłym roku.

– Zdecydowaliśmy się powiększyć powierzchnię centrum dystrybucyjnego w Swarzędzu, by realizować dostawy bardziej precyzyjnie: szybko i terminowo. Nowy magazyn pozwoli zwiększyć częstotliwość dostaw i bardziej sprawnie dotrzeć do klientów – tłumaczy Marcin Andrzejczak, regionalny kierownik ds. logistyki w Kompanii Piwowarskiej.

Reklama
Reklama

Po przeprowadzce do nowej przestrzeni, ze Swarzędza będzie wyjeżdżać 12 samochodów ciężarowych wypełnionych piwem na godzinę. Ta liczba jest porównywalna jedynie z mocą załadunkową  browaru w Tychach i Poznaniu. Większa moc oznacza rozszerzenie zasięgu działania centrum dystrybucji w Swarzędzu. W praktyce oznacza to, że Swarzędz przejmie część sprzedaży od browaru w Poznaniu. Ta zmiana ułatwi browarowi obsługę zwiększonych mocy rozlewowych wynikających z poczynionych w październiku ubiegłego roku inwestycji w nową linię butelkową.

To nie jedyna inwestycja KP w Swarzędzu, gdzie pod koniec marca zacznie funkcjonować także nowy magazyn materiałów promocyjnych i wyposażenia dla gastronomii o powierzchni około 6 tysięcy m2. Znacząco poprawi on funkcjonalność zaopatrywania rynku w te materiały – zapowiada KP.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama