Barierę 10 mln sztuk Toyota przebiła w okresie od 1 kwietnia 2013 - 31 marca 2014 - sprzedając dokładnie 10 mln 130 tys. sztuk nowych samochodów marek Toyota, Lexus, Daihatsu oraz ciężarowych Hino. To wzrost o 4,5 proc, w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej. Trzy czwarte wszystkich wyprodukowanych w tym czasie samochodów japońskiego koncernu sprzedano za granicą.

Analitycy podkreślają, że japoński koncern jest pierwszym, któremu udało się w ciągu 12 miesięcy sprzedać tak dużo nowych pojazdów. Już w sezonie 2012/2013 Toyota zbliżyła się do bariery 10 mln sztuk - sprzedając 9 mln 980 tys. sztuk samochodów.

Teraz władze koncerny stawiają sobie za cel by w tym roku obrachunkowym sprzedać 10 mln 320 tys. sztuk nowych samochodów. To byłby wzrost o 4 proc. w stosunku do roku 2013/2014.

Także niemiecki Volkswagen stara się "przebić" barierę 10 mln sztuk w tym roku. Zapowiedział to prezes Martin Winterkorn na salonie motoryzacyjnym w Pekinie. W zeszłym roku VW sprzedał 9 mln 730 tys. nowych samochodów.