Lot walczy o turystów ofertą i cenami

Lot rozszerza swoją ofertę dla pasażerów biznesowych i turystów. Polski przewoźnik wprowadzi w czerwcu nową klasę LOT Economy Plus oraz taryfę LOT Economy Simple.

Publikacja: 29.05.2014 13:31

Lot walczy o turystów ofertą i cenami

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

To kolejny etap restrukturyzacji firmy. W ubiegłym roku polska linia lotnicza skupiła się przede wszystkim na cięciu kosztów i szukaniu oszczędności. Teraz priorytetem są zmiany poprawiające jakość i poziom usług.

- W minionym roku znacząco poprawiliśmy wyniki, ale redukcja kosztów to za mało. LOT aby osiągnąć trwałą rentowność musi się rozwijać i lepiej dbać o pasażera rozszerzając ofertę, gwarantując wyższy komfort i szeroki wybór usług dodatkowych. Nowości, które dzisiaj prezentujemy, są najlepszym dowodem na to, że LOT się zmienia zgodnie z oczekiwaniami różnych grup pasażerów, zarówno podróżujących w celach biznesowych jak i turystycznych – powiedział cytowany w komunikacie Sebastian Mikosz, prezes PLL LOT.

Oferta dla pasażerów biznesowych

Nowa oferta LOT Economy Plus będzie dostępna we wszystkich samolotach LOT-u na krótkim i średnim dystansie. Każdy klient będzie miał do dyspozycji dedykowany numer infolinii, wspólne stanowisko odprawy z klasą biznes, priorytet bagażu i boardingu, a w przypadku kiedy w Warszawie samolot nie będzie obsługiwany przez rękaw, dedykowany autobus. Jeszcze większe korzyści będą na pokładzie – wybór posiłków, napojów i alkoholi jak w klasie biznes, prasa codzienna i miejsce w przedniej części samolotu przed tzw. zasłonką razem z klasą biznes. Dodatkowo pasażerowie otrzymają więcej mil w programie lojalnościowym niż dotychczas. Pasażerowie Klasy Premium z rejsów dalekiego zasięgu będą automatycznie podróżować po Europie w klasie LOT Economy Plus.

- Nowa klasa jest przede wszystkim propozycją dla pasażera biznesowego, który oczekuje serwisu na wyższym poziomie, a z różnych względów nie chce lub nie może latać w klasie biznes. Najważniejszy dla tej grupy pasażerów jest komfort, wysoki poziom obsługi i możliwość szybkiego podróżowania. Stąd m.in. zaoferowaliśmy w ramach tej klasy wszystkie ułatwienia przyspieszające odprawę, boarding, dotarcie na pokład i odbiór bagażu – wyjaśnił Michał Leman, dyrektor biura produktu i marketingu .

Oferta dla oszczędnych

LOT Economy Simple skierowana jest do pasażerów, którzy sami chcą decydować o tym z jakich usług korzystają, a zależy im przede wszystkim na jak najniższym koszcie przelotu. Ceny biletów w tej taryfie będą nawet o 30 proc. niższe niż w standardowej klasie ekonomicznej. W ramach biletu pasażerowie mogą odprawić się on-line lub na lotnisku, na pokładzie otrzymają napój i słodką przekąskę oraz gromadzą mile w programie lojalnościowym. To taryfa przygotowana głównie z myślą o osobach, które podróżują turystycznie, lubią np. krótkie wypady weekendowe, na które zabierają tylko bagaż podręczny.

Jeżeli oprócz bagażu podręcznego, chce nadać również bagaż rejestrowany dodatkowo dopłaca 60 złotych. W zwykłej klasie ekonomicznej bagaż rejestrowany nadal pozostanie bezpłatny.

Ceny w LOT Economy Simple zaczynają się od 199 złotych za przelot w obie strony. I tak na przykład dzięki nowej taryfie można np. do Brukseli polecieć o 30 proc. taniej (439 zł Economy Simple – 638 zł w Economy), do Londynu 29 proc. taniej (499 zł Economy Simple – 705 zł w Economy), czy do Paryża o 24 proc. taniej (449 zł Economy Simple – 458 zł w Economy).

Zmieni się również LOT Gourmet – na pasażerów klasy ekonomicznej na wszystkich rejsach czeka nowe sezonowe i wzbogacone menu oraz zestawy posiłków.

To kolejny etap restrukturyzacji firmy. W ubiegłym roku polska linia lotnicza skupiła się przede wszystkim na cięciu kosztów i szukaniu oszczędności. Teraz priorytetem są zmiany poprawiające jakość i poziom usług.

- W minionym roku znacząco poprawiliśmy wyniki, ale redukcja kosztów to za mało. LOT aby osiągnąć trwałą rentowność musi się rozwijać i lepiej dbać o pasażera rozszerzając ofertę, gwarantując wyższy komfort i szeroki wybór usług dodatkowych. Nowości, które dzisiaj prezentujemy, są najlepszym dowodem na to, że LOT się zmienia zgodnie z oczekiwaniami różnych grup pasażerów, zarówno podróżujących w celach biznesowych jak i turystycznych – powiedział cytowany w komunikacie Sebastian Mikosz, prezes PLL LOT.

Biznes
Ustawa o Rozszerzonej Odpowiedzialności Producenta wreszcie na liście prac rządu
Biznes
Prezydent kontra rząd? Biznes wzywa do współpracy
Biznes
Co nowy prezydent powinien zrobić w obronności?
Biznes
Biznes liczy na prorozwojową współpracę rządu i prezydenta
Materiał Promocyjny
Obiekt z apartamentami inwestycyjnymi dla tych, którzy szukają solidnych fundamentów
Biznes
Nawrocki wygrywa wybory. Rosyjskie lotniska w ogniu. Cła Trumpa rosną