- To pierwsza luksusowa limuzyna zapewniająca osiągi modelu z silnikiem V8 przy zużyciu paliwa na poziomie auta kompaktowego – twierdzi Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz.
Samochód dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 kilometrów bez udziału silnika spalinowego. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km. Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także nowego akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu, podłączając kabel sieciowy do gniazda po prawej stronie tylnego zderzaka.
S 500 Plug-In Hybrid to trzeci po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID hybrydowy model w gamie nowej Klasy S. Aby zwiększyć zaufanie klientów do nowej, innowacyjnej wersji producent zdecydował się udzielić 6-letniej gwarancji (ograniczonej przebiegiem 100 tys. kilometrów) na komponenty układu hybrydowego oraz akumulator.
Na co dzień prowadzenie samochodu nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.
Bogate wyposażenie standardowe hybrydy obejmuje nowość – rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).