Luksusowy Mercedes tankowany z gniazdka

Prawie pół miliona złotych kosztuje luksusowa limuzyna Mercedesa, która zużywa na 100 kilometrów poniżej 3 litrów paliwa. Model s 500 Plug In-Hybrid można już zamawiać w polskich salonach. Auto będzie dostępne od września.

Publikacja: 03.08.2014 11:29

Model s 500 Plug In-Hybrid można już zamawiać w polskich salonach.

Model s 500 Plug In-Hybrid można już zamawiać w polskich salonach.

Foto: materiały prasowe

- To pierwsza luksusowa limuzyna zapewniająca osiągi modelu z silnikiem V8 przy zużyciu paliwa na poziomie auta kompaktowego – twierdzi Thomas Weber, członek zarządu Daimler AG odpowiedzialny za rozwój samochodów osobowych Mercedes-Benz.

Samochód dysponuje mocą 442 KM oraz 650 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Od 0 do 100 km/h rozpędza się w ciągu zaledwie 5,2 s i może pokonać dystans do 33 kilometrów bez udziału silnika spalinowego. Homologowane zużycie paliwa wynosi 2,8 l/100 km, co odpowiada emisji dwutlenku węgla na poziomie 65 g/km. Hybrydowy napęd korzysta z benzynowego silnika V6 biturbo o pojemności 3 litrów (333 KM), motoru elektrycznego rozwijającego moc 115 KM, a także nowego akumulatora litowo-jonowego, który można ładować z zewnętrznego źródła prądu, podłączając kabel sieciowy do gniazda po prawej stronie tylnego zderzaka.

S 500 Plug-In Hybrid to trzeci po S 400 HYBRID oraz S 300 BlueTEC HYBRID hybrydowy model w gamie nowej Klasy S. Aby zwiększyć zaufanie klientów do nowej, innowacyjnej wersji producent zdecydował się udzielić 6-letniej gwarancji (ograniczonej przebiegiem 100 tys. kilometrów) na komponenty układu hybrydowego oraz akumulator.

Na co dzień prowadzenie samochodu nie różni się od jazdy każdym innym samochodem z automatyczną przekładnią. Za wybór strategii wykorzystania napędu odpowiada automatyczny system zarządzania energią, który bierze pod uwagę nie tylko stan naładowania akumulatora, ale i aktualne warunki drogowe oraz zaplanowaną trasę. Kierowca może także samodzielnie dobrać ustawienia napędu hybrydowego, korzystając z czterech dostępnych trybów jazdy i trzech programów skrzyni biegów. Tak zwany dotykowy pedał gazu informuje go o włączeniu jednostki spalinowej lub poprzez podwójny impuls wskazuje, kiedy warto zdjąć nogę z pedału, by aktywować tryb żeglowania lub rekuperacji. Przepływ energii na bieżąco można śledzić na panelu wskaźników oraz na ekranie centralnym.

Bogate wyposażenie standardowe hybrydy obejmuje nowość – rozbudowaną funkcję wstępnej wentylacji. Pozwala ona z wyprzedzeniem zaprogramować pożądaną temperaturę powietrza w kabinie. Za wentylację odpowiada napędzany elektrycznie kompresor chłodniczy oraz elektryczne ogrzewanie. Swoim działaniem funkcja obejmuje nie tylko regulację temperatury we wnętrzu, ale i uruchomienie podgrzewania foteli, kierownicy oraz podłokietników w drzwiach lub wentylacji siedzeń (zależnie od wyposażenia danego egzemplarza).

Cena samochodu w polskich salonach zaczyna się od 499 tys. zł.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne