Luksusowa limuzyna VW dla Chin

Volkswagen zacznie w przyszłym roku sprzedaż w Chinach superluksusowej limuzyny przeznaczonej tylko dla tego kraju, aby zwiększyć marżę zysku. Auto będzie konkurować z Audi.

Publikacja: 23.09.2014 11:48

Samochód będzie opracowany na podstawie A6, najlepiej sprzedającej się luksusowej limuzyny — podały osoby wtajemniczone, ale nie chciały ujawnić cech i wyposażenia przewidzianych tylko dla Chin. Audi A6 w chińskiej wersji jest nieco dłuższy od pozostałych oferowanych na świecie, aby pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi. Jest większy od większości pojazdów konkurentów.

Ceny tego sedana premium jeszcze nie ustalono, ale jeśli będzie zbliżona do 383 tys. juanów (62 375 dolarów), jakie trzeba wydać na A6, to pojawi się groźba kanibalizacji Audi. Volkswagen znany bardziej z małych samochodów i pojazdów rodzinnych pozazdrościł marż osiąganych przez Audi. Sprzedaje trzy razy więcej samochodów od filii z Ingolstadt, ale Audi osiąga ponad dwukrotnie większy zysk od samochodów ze znaczkiem VW.

- Volkswagen chce zwiększyć wartość swej marki, co jest naturalne w przypadku każdej firmy starającej się o lepsze marże. Nie będzie to jednak łatwe — ocenia dyrektor firmy doradczej Automotive Foresight, Yale Zhang — Jeśli auto premium VW będzie zbyt drogie, to ludzie będą kupować Audi. A jeśli cena nie będzie dość wysoka, to jaki to ma sens?

Volkswagen chce powtórzyć sukces Audi w segmencie pojazdów luksusowych w czasie, gdy rządowa kampania walki z ekstrawagancjami urzędników państwowych zwiększa popyt na pojazdy z wyższego segmentu, a których marki nie kojarzy się z przepychem. Zamiary VW oznaczają, że wkroczy w segment zdominowany przez Audi, BMW i Mercedesa-Benza, które z kolei starają się o wzrost sprzedaży produkując bardziej przystępne samochody zbliżone do gamy Volkswagena.

- Sprzedawanie luksusowych aut daje większy zysk. VW uważa, że ten segment będzie rosnąć szybko. Model premium VW będzie szczególnie atrakcyjny dla tych, którzy chcą pojazdu z wyższej półki, ale nie zwracającego uwagi — stwierdziła jedna z osób anonimowo, bo nie wolno jej rozmawiać z dziennikarzami.

Chiński rynek aut premium może prześcignąć amerykański i stać się największy już w 2016 r. dzięki rosnącej klasie zasobnych klientów — ocenia McKinsey. Grupa VW ma kilka luksusowych marek; Audi, Bentley, Lamborghini, niezależnie od marki VW. W Chinach kontroluje jedną piątą rynku pojazdów osobowych, dominując w segmencie średnich limuzyn kompaktowych.

Kodowa nazwa 511

Nowe auto premium ma kodową nazwę 511. Zaprojektowano je w Europie, ale będzie pierwszą limuzyną klasy C produkowaną w Chinach — przez spółkę j. v. Shanghai Volkswagen z SAIC Motor. Rzecznik VW w Chinach potwierdził istnienie planu produkcji auta klasy C, ale nie chciał podać ładnych szczegółów. SAIC Motor odmówił wypowiedzi.

Spółka produkuje już model Santana, numer 2 pod względem sprzedaży w tym roku, ale inna spółka z FAW Group, FAW-Volkswagen Automobile jest rentowniejsza, bo produkuje samochody Audi. W I półroczu VW miał zysk operacyjny 1,01 mld euro ze sprzedaży 2,3 mln samochodów na świecie. Audi zarobił 2,67 mld ze sprzedaży 750 tys. aut.

Wchodzenie VW na chiński rynek aut luksusowych zacznie się pod koniec 2015 r. Niemcy zakładają sprzedaż 50 tys. aut rocznie. Dla podniesienia rangi marki spółka Shanghai Volkswagen otworzy w ciągu 3 lat 100 luksusowych salonów, z oryginalnym wystrojem wnętrz i odmiennym traktowaniem przyszłych klientów, aby poczuli coś nowego ze strony znanej im marki.

Samochód będzie opracowany na podstawie A6, najlepiej sprzedającej się luksusowej limuzyny — podały osoby wtajemniczone, ale nie chciały ujawnić cech i wyposażenia przewidzianych tylko dla Chin. Audi A6 w chińskiej wersji jest nieco dłuższy od pozostałych oferowanych na świecie, aby pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi. Jest większy od większości pojazdów konkurentów.

Ceny tego sedana premium jeszcze nie ustalono, ale jeśli będzie zbliżona do 383 tys. juanów (62 375 dolarów), jakie trzeba wydać na A6, to pojawi się groźba kanibalizacji Audi. Volkswagen znany bardziej z małych samochodów i pojazdów rodzinnych pozazdrościł marż osiąganych przez Audi. Sprzedaje trzy razy więcej samochodów od filii z Ingolstadt, ale Audi osiąga ponad dwukrotnie większy zysk od samochodów ze znaczkiem VW.

Biznes
Rekordowa liczba bankructw dużych firm na świecie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Święta spędzane w Polsce coraz popularniejsze wśród zagranicznych turystów
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki