Samochód będzie opracowany na podstawie A6, najlepiej sprzedającej się luksusowej limuzyny — podały osoby wtajemniczone, ale nie chciały ujawnić cech i wyposażenia przewidzianych tylko dla Chin. Audi A6 w chińskiej wersji jest nieco dłuższy od pozostałych oferowanych na świecie, aby pasażerowie mieli więcej miejsca na nogi. Jest większy od większości pojazdów konkurentów.
Ceny tego sedana premium jeszcze nie ustalono, ale jeśli będzie zbliżona do 383 tys. juanów (62 375 dolarów), jakie trzeba wydać na A6, to pojawi się groźba kanibalizacji Audi. Volkswagen znany bardziej z małych samochodów i pojazdów rodzinnych pozazdrościł marż osiąganych przez Audi. Sprzedaje trzy razy więcej samochodów od filii z Ingolstadt, ale Audi osiąga ponad dwukrotnie większy zysk od samochodów ze znaczkiem VW.
- Volkswagen chce zwiększyć wartość swej marki, co jest naturalne w przypadku każdej firmy starającej się o lepsze marże. Nie będzie to jednak łatwe — ocenia dyrektor firmy doradczej Automotive Foresight, Yale Zhang — Jeśli auto premium VW będzie zbyt drogie, to ludzie będą kupować Audi. A jeśli cena nie będzie dość wysoka, to jaki to ma sens?
Volkswagen chce powtórzyć sukces Audi w segmencie pojazdów luksusowych w czasie, gdy rządowa kampania walki z ekstrawagancjami urzędników państwowych zwiększa popyt na pojazdy z wyższego segmentu, a których marki nie kojarzy się z przepychem. Zamiary VW oznaczają, że wkroczy w segment zdominowany przez Audi, BMW i Mercedesa-Benza, które z kolei starają się o wzrost sprzedaży produkując bardziej przystępne samochody zbliżone do gamy Volkswagena.
- Sprzedawanie luksusowych aut daje większy zysk. VW uważa, że ten segment będzie rosnąć szybko. Model premium VW będzie szczególnie atrakcyjny dla tych, którzy chcą pojazdu z wyższej półki, ale nie zwracającego uwagi — stwierdziła jedna z osób anonimowo, bo nie wolno jej rozmawiać z dziennikarzami.