Komfortowy i szybki ekspres zacznie kursować za niespełna dwa miesiące. Pierwsze składy wyjadą na tory 14 grudnia. Na początek będą cztery trasy: pomiędzy Warszawą a Trójmiastem, Katowicami, Krakowem i Wrocławiem.
W czwartek InterCity zaprezentowało cenniki. – Nowa strategia cenowa sprawi, że z pendolino będą mogli korzystać zarówno studenci i rodziny kupujące bilet z wyprzedzeniem, jak i przedsiębiorcy robiący to tuż przed odjazdem – zapowiada Marcin Celejewski, prezes PKP InterCity.
Najniższa stawka zaczynać się będzie od 49 zł w najkrótszych relacjach oraz od 98 zł w przypadku podróży np. z Krakowa na Wybrzeże. Ale takich biletów, kupowanych z wyprzedzeniem, będzie niewiele. Limitowana ma być także pula biletów z 30-procentową zniżką oraz 20- i 10-procentową. Średnia cena biletu będzie bardzo zbliżona do obowiązującej dzisiaj w ekspresach InterCity. Przykładowo za przejazd z Warszawy do Krakowa zapłacimy 129,20 zł, podobnie do Katowic. Bilet na trasie Warszawa–Wrocław ma kosztować 131,10 zł, z Warszawy do Trójmiasta 128,80 zł, z Krakowa lub Katowic do Trójmiasta pojedziemy za 171,60 zł.
Stawki maksymalne są o ok. 20–30 zł wyższe. Np. maksymalna cena na trasie Warszawa–Kraków to 150 zł, a z Katowic do Trójmiasta – 189 zł. Najwięcej zapłacimy, kupując bilet na krótko przed wyjazdem lub przy dużym popycie. Bilety będą dostępne w kasach, biletomatach, na stronie internetowej oraz poprzez aplikację na smartfony, ale nie będzie można ich kupić w pociągu.
Pendolino pojedzie szybciej niż dzisiejsze ekspresy. Podróż z Warszawy do Gdańska potrwa niecałe trzy godziny, do Krakowa – niespełna dwie i pół godziny.