Z badań Krajowej Fundacji Sprzedawców Detalicznych (NRF) przeprowadzonych wśród 6322 konsumentów wynika, że statystyczny Amerykanin przeznaczy w tym roku na Halloween 77,52 dol. – o dwa i pół dolara więcej niż w roku ubiegłym. Aż dwie trzecie badanych deklaruje chęć zakupu halloweenowych strojów. W sumie Amerykanie wydadzą na nie 2,8 miliarda dolarów – 1,4 mld na stroje dla dorosłych, 1,1 mld – dla dzieci oraz 350 mln dol. – dla zwierząt domowych.
Przygotowania do Halloween - zobacz galerię
Ponad 2 miliardy dolarów Amerykanie wydadzą z kolei na słodycze rozdawane przebierańcom chodzącym w wigilię Wszystkich Świętych od domu do domu. Pozostała część z z 7,4 miliarda dolarów, jakie w sumie pochłonie święto Halloween, to pieniądze na dekoracje domów, oświetlenie, czy organizowane domowe imprezy.
Według sprzedawców, w tym roku absolutnym przebojem wśród dzieci i młodzieży są stroje bohaterów disnejowskiego filmu "Kraina Lodu" (ang. "Frozen"). Przebrania Elsy i Anny rozchodzą się jak ciepłe bułeczki i trudno je kupić nawet przez internet. Ale popularne są także tradycyjne przebrania innych hollywoodzkich bohaterów: supermanów, batmanów czy spider manów. Z kolei dorośli gustują w bardziej przerażających przebraniach zombie i wampirów oraz postaci z filmu "Gra o tron".
Mimo przewidywanego wzrostu wydatków, co piąty badany przez NRF deklaruje, iż na ich halloweenowe plany będzie miała wpływ sytuacja ekonomiczna. Wiele osób z tej grupy uszyje sobie samemu kostiumy na halloweenowe imprezy.