Teraz InPost, aby usprawnić korzystanie z innowacyjnych terminali do samodzielnego odbierania i nadawania przesyłek, we wszystkich automatach zainstalował czytniki kart płatniczych. Dzięki temu w każdym z 1100 paczkomatów w Polsce klienci będą mogli płacić w wygodny i szybki sposób za nadanie paczki lub odebranie przesyłki za pobraniem.
Dodatkowo, ponad połowa terminali jest już wyposażona w czytniki do płatności zbliżeniowych (według badań firmy First Data niemal 60 procent dorosłych Polaków chce płacić kartami zbliżeniowymi). Płatności bezgotówkowe stają się coraz popularniejsze, co znajduje potwierdzenie we wzroście wskaźnika ubankowienia Polaków. Na koniec II kwartału 2014 r. znajdowało się na rynku polskim 35,2 mln kart płatniczych.
Co również jest istotne, rynek nowoczesnych technologii płatniczych w Polsce rozwija się bardzo szybko — według danych szacunkowych na koniec II kwartału 2014 r. było w obiegu ok. 24,1 mln kart z funkcją zbliżeniową, co stanowi 68,5 proc. wszystkich kart płatniczych, a 21 proc. posiadających je Polaków deklaruje korzystanie z nich przynajmniej raz w tygodniu. Ofertę bezstykowych płatności zbliżeniowych uzupełnia możliwość rozliczania się smartfonem za pomocą technologii NFC. InPost umożliwia korzystanie z obydwu tych rozwiązań. Teraz każda nowa maszyna, która zostanie zainstalowana na polskim lub zagranicznym rynku będzie spełniała wspomniane wyżej standardy – informują w InPoście.
Rafał Brzoska, prezes spółki, tłumaczy, że decyzja o wdrożeniu czytników kart we wszystkich urządzeniach jest elementem strategii poprawy funkcjonalności paczkomatów. - Teraz klient może nadać przesyłkę lub odebrać zamówiony towar nawet bez portfela. Wystarczy odpowiednio przystosowany smartfon. Oczekujemy, że dzięki tej innowacyjności korzystanie z paczkomatów stanie się jeszcze efektywniejszą formą dostawy zakupów dokonanych online - podkreśla.