Francja mająca poważne problemy gospodarcze uzyskała stabilizację rynku samochodowego, co jest sukcesem. Po 2013 r., który był najgorszym od 15 lat poprawa wyniosła 0,3 proc., choć organizacja producentów CCFA zakładała 1-3 proc. Sprzedano łącznie prawie 1,8 mln pojazdów, na firmy francuskie przypadło 55,34 proc. rynku, bo grupa Renaulta osiągnęła wzrost o 6,8 proc. dzięki Daci (+14 proc.), a PSA Peugeot Citroen 1,6 proc.
Ostatni kwartał był jednak fatalny. W październiku sprzedaż zmalała o 3,8 proc., w listopadzie o 2,3, a w grudniu o 6,8 proc. do 163 382 pojazdów. Renault zanotował spadek o 0,8 proc. a PSA o 9,6. Rzecznik CCFA, Francois Roudier stwierdził, że organizacja spodziewa się w tym roku zastoju na rynku.
Skutki PIVE w Hiszpanii W Hiszpanii sprzedano w grudniu 73 440 pojazdów (+21,4 proc.), a w całym roku 855 308, co oznacza skok o 18,4 proc. i najlepszy roczny wynik od 2010 r. — podała organizacja producentów ANFAC.
Było to możliwe dzięki przedłużeniu przez rząd w listopadzie siódmy kolejny raz Planu PIVE — dopłat do nowych pojazdów o niskiej emisji spalin.
Rynek samochodowy zakończył rok największym wzrostem od 15 lat, bo Plan PIVE pozwolił na utrzymanie wzrostu sprzedaży przez 16 miesięcy. Jeśli plan ten zostanie utrzymany przez cały 2015 r., to sprzedaż nowych pojazdów może zbliżyć się do miliona — stwierdził szef działu prasowego ANFAC, David Barrientos.