Najtańsza zakłada realizacje inwestycji za ok. 268 mln zł, a najdroższa na ok. 427 mln zł. Inwestor zamierza przeznaczyć na realizację zadania ok. 349 mln zł.
Budowa trasy będzie prowadzona w ciągu dróg krajowych 50 i 79. Wybrana firma ma realizować inwestycję w trybie Projektuj i Buduj. To system, w którym wykonawcy mogą poprawiać i optymalizować rozwiązania w otrzymanej dokumentacji projektowej. Proponują technologię budowy, co ma wpływ na oferowaną cenę. Wpływa na nią także różnica pomiędzy minimalnymi a średnimi cenami na rynku, która dla stali zbrojeniowej wynosi 11 proc. a dla wynagrodzenia – 27 proc. Według mazowieckiego oddziału GDDKiA, może to tłumaczyć znaczne różnice pomiędzy najniższa i najwyższą ofertą złożoną w przetargu.
- W trakcie wyboru najkorzystniejszej oferty będziemy weryfikować, poprawność złożonych ofert w stosunku do wymagań postawionych w postępowaniu – zapowiada GDDKiA
Do składania ofert zostało zaproszonych 18 firmy i konsorcjów. Po wyborze najkorzystniejszej oferty (pod uwagę brana jest cena, termin wykonania oraz okres gwarancji) i kontroli prezesa Urzędu Zamówień Publicznych zostanie podpisana umowa z wyłonionym wykonawcą. Planowany termin zakończenia robót przy obwodnicy Góry Kalwarii to połowa 2019 roku.
Budowa obwodnic stała się jednym z priorytetów w rozwoju drogowej infrastruktury. Na wybranych 12 z nich rząd w specjalnym programie przeznaczył 5 mld zł.