Mimo rozgłosu nadanego premierze tego samochodu podczas salonu w Detroit w styczniu, GM zakłada dość skromnie wielkość jego produkcji — 25-30 tys. sztuk rocznie. W 2014 r. sprzedał 18 tys. hybrydowych Chevy Volt, które mają mały silnik spalinowy zwiększający ich autonomię i kosztują od 35 tys. dolarów.

Zakładana cena dla Bolta wynosiła 30 tys. dolarów, w praktyce będzie bliżej 35 tys., ale zachęty władz federalnych i stanowych do kupowania ekologicznych pojazdów pozwolą obniżyć ją dla klienta do 30 tys. Auto ma pojawić się w sprzedaży na początku 2017 r. i ma mieć autonomię ponad 200 mil (360 km). Ma konkurować z Modelem 3 Tesla Motors o podobnej cenie zaplanowanym też na początku 2017 r. i z Nissanem Leaf, którego sprzedano ponad 30 tys. w ubiegłym roku.

Przedstawiciele dostawców podali, że Bolt, podobnie jak odpowiednik dla europejskiej filii GM, Opla, będą montowane w zakładzie GM w Orion Township. Przedstawiciel koncernu stwierdził, że nie zapadła jeszcze ostateczna decyzja co do modelu Opla w Orion Township.

Obecnie zakład ten wypuszcza modele Chevrolet Sonic i Buick Verano, ale pracuje znacznie poniżej swych możliwości, bo mniejsze pojazdy w Stanach sprzedawały się najgorzej wraz ze spadkiem cen paliw. Bolta zaprojektowano na nowej płycie podłogowej GM Gamma dla małych pojazdów. Ten sam zestaw komponentów będzie trzonem Sonica następnej generacji, który pojawi się pod koniec 2016 r.