Reklama

Sieć Best Western rośnie w Polsce

Jedna z największych na świecie marek hotelowych - Best Western - powiększy swój udział w polski rynku.

Publikacja: 16.03.2015 12:40

Hotel siei Best Western w Pekinie

Hotel siei Best Western w Pekinie

Foto: Bloomberg

W przyszłym roku dołączy do niej zabytkowy Hotel Podklasztorze, znajdujący się w XII-wiecznym Opactwie Cystersów w Sulejowie. Będzie oferować podwyższony standard pod marką Best Western Plus.

Właścicielem hotelu jest spółka PTH Trybunalskie, do której należy również Best Western Hotel Trybunalski. Prace modernizacyjne w historycznym budynku trwają od ubiegłego roku. Hotel zaoferuje 50 pokoi wyposażonych w TV, telefon, Wi-Fi, sejfy i lodówki. Do dyspozycji gości będzie basen i gabinety SPA. W planach jest również adaptacja piwnic na kręgielnię i pub oraz odbudowa zachodniego skrzydła budynku, w którym znajdą się sale konferencyjne. Największa pomieści 120 osób. Gości biznesowych ma przyciągać także malownicze położenie hotelu nad Jeziorem Sulejowskim i w dolinie Pilicy. - Goście poszukują oferty, która wyróżnia się na tle innych. Hotel Podklasztorze jest w swojej kategorii wyjątkiem – zapowiada dyrektor hotelu Julia Groblewska.

Do hotelowych sieci, przede wszystkim zagranicznych, należy coraz więcej hoteli. W dużych miastach to już ponad połowa pokoi. Siec Best Western należy do tych, które rozwijają się najszybciej. Marka przejmuje nowe obiekty poprzez franczyzę.

Zdaniem analityków branży, Polska jest na celowniku wielkich marek hotelarskich ze względu na duży potencjał rynku, a przede wszystkim wciąż niski wskaźnik usieciowienia. Przykładowo w USA sięga on 70 proc., a w wielu krajach Unii Europejskiej przekracza 30 proc. W Polsce to zaledwie kilkanaście proc.

Według międzynarodowej firmy doradczej Horwath HTL, na koniec 2014 roku w Polsce działało ponad 2450 skategoryzowanych hoteli ze 122 tys. pokoi.

Reklama
Reklama

Czynnikiem charakterystycznym dla polskiej branży hotelowej pozostaje duży udział gości krajowych (70 proc.) w strukturze wszystkich klientów. Będzie to stabilizować popyt na usługi i ograniczać ryzyko zapaści branży, gdyby pogorszyła się sytuacja za granicą. Ale zarazem będzie to hamować większe wzrosty cen, oczekiwane przez hotelarzy, które byłyby możliwe w przypadku większego udziału obcokrajowców.

Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama