Jej otwarcie planowane jest 21 marca tego roku w centrum handlowym w podwarszawskich Łomiankach. O planach stworzenia wyspy z brytyjskimi produktami „Rzeczpospolita" informowała pod koniec 2014 r.
- Jesteśmy bardzo zadowoleni, że możemy zaoferować polskim konsumentom brytyjskie produkty, które nie są jeszcze dobrze znane w Polsce – mówi Ryszard Dymny, prezes Kuchni Świata.
Będą to m.in. herbaty, soki ekologiczne czy indyjskie sosy.
Wprowadzenie brytyjskich produktów na polski rynek to efekt rządowego programu prowadzonego przez Brytyjsko-Polską Izbę Handlową (BPCC) i wspierane przez UKTI (Brytyjskie Ministerstwo Handlu i Inwestycji). Poprzedziły je konsumenckie sesje degustacyjne i rozmowami z przedstawicielami polskiego handlu i dystrybucji w ramach etapu nazywanego „Taste of Britain".
- Interakcja z polskimi konsumentami w czasie sesji degustacyjnych pozwoliła nam poznać lokalne upodobania i do stosować do nich naszą ofertę, a konsumencki etap programu będzie funkcjonował pod hasłem „Food is GREAT Britain"– mówi Marek Schejbal, starszy konsultant w BPCC.