CD Projekt rozkręca kampanię marketingową

Giełdowy producent gier komputerowych rozkręca działania marketingowe przed majową premierą „Wiedźmina 3”.

Aktualizacja: 20.03.2015 12:44 Publikacja: 20.03.2015 10:47

CD Projekt rozkręca kampanię marketingową

Foto: materiały prasowe

CD Projekt miał w 2014 r., na poziomie grupy, 96.2 mln zł przychodów wobec 142,2 mln zł rok temu. – Sprzedaliśmy udziały w Cdp.pl – wyjaśnia spadek obrotów Piotr Nielubowicz, wiceprezes spółki odpowiedzialny za finanse. Przypomina, że w 2013 r. Cdp.pl miał ponad 60 mln zł przychodów.

W 2014 r. przychody spółki z segmentu produkcji gier wyniosły 32,8 mln zł wobec 23,6 mln zł. – Poprawa to m.in. efekt rozkręcającej się sprzedaży do dystrybutorów produktów towarzyszących „Wiedźminowi 3", którego premiera planowana jest na 19 maja. Nielubowicz zwraca uwagę na rosnące koszty w tym obszarze co związane jest m.in. z rosnącą aktywnością marketingową przed premierą. Do 73,6 ml zł z 63,8 mln zł wzrosły przychody z dystrybucji gier w postaci cyfrowej (GOG.com). Pion zarobił netto 7,1 mln zł wobec 9,5 mln zł rok wcześniej, mimo że prowadził spore inwestycje związane m.in. z rozwojem platformy GOG Galaxy. Całą grupa miała w 2014 r. 5,2 mln zł zysku netto wobec ponad 14 mln zł rok wcześniej. Na koniec grudnia CD Projekt, na poziomie skonsolidowanym, miała 37,1 mln zł gotówki wobec 40,5 mln zł rok temu. – Nie potrzebujemy zaciągać dodatkowych kredytów – podkreśla Nielubowicz. Twierdzi, że firma ma niewykorzystane linie kredytowe na kwotę 32 mln zł.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Brytyjski koncern Jaguar nie planuje produkcji samochodów w USA
Biznes
Tysiące dronów Macierewicza wreszcie dolecą. MON kupuje Warmate’y
Biznes
Sankcje na Rosję uzgodnione. Kolejne setki miliardów dla USA
Biznes
W branży drzewnej ubywa drewna, przybywa długów. Oto główny powód