Reklama

Asbis w I kw. 2015 r.: marki własne tracą, ale nie w Polsce

Aktualizacja: 07.05.2015 13:19 Publikacja: 07.05.2015 11:45

Asbis, właściciel takich marek jak Prestigio, ogłosił wyniki finansowe i podsumował działalność w I kwartale 2015 roku. Mimo że w Polsce urządzenia (głównie smartfony) pod marką własną przyczyniały się nadal do skokowego wzrostu wpływów z naszego rynku, to słabość rynków czeskiego oraz za wschodnią granicą sprawiły, że łączne przychody firmy spadły o 17,7 proc. rok do roku.

Jeszcze gorzej prezentuje się zysk brutto, który spadł z 22,2 mln USD do 6,9 mln. To wynik o ponad 69 proc. słabszy rok do roku, ale - wg. zarządu - wpływ na to miały jednorazowe zdarzenia, które w kolejnych kwartałach nie powinny mieć miejsca.

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Biznes
Zaproszenie AfD było błędem. Związek Przedsiębiorców Rodzinnych koryguje stanowisko
Biznes
Polacy doceniają UE, Czechy w projekcie Gigafabryki AI i wyższy CIT dla banków
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Biznes
Dziennikarka „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” wyróżniona nagrodą „ESG Angels”
Materiał Promocyjny
Nowa era budownictwa: roboty w służbie ludzi i środowiska
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama