Reklama

Asbis w I kw. 2015 r.: marki własne tracą, ale nie w Polsce

Aktualizacja: 07.05.2015 13:19 Publikacja: 07.05.2015 11:45

Asbis, właściciel takich marek jak Prestigio, ogłosił wyniki finansowe i podsumował działalność w I kwartale 2015 roku. Mimo że w Polsce urządzenia (głównie smartfony) pod marką własną przyczyniały się nadal do skokowego wzrostu wpływów z naszego rynku, to słabość rynków czeskiego oraz za wschodnią granicą sprawiły, że łączne przychody firmy spadły o 17,7 proc. rok do roku.

Jeszcze gorzej prezentuje się zysk brutto, który spadł z 22,2 mln USD do 6,9 mln. To wynik o ponad 69 proc. słabszy rok do roku, ale - wg. zarządu - wpływ na to miały jednorazowe zdarzenia, które w kolejnych kwartałach nie powinny mieć miejsca.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Promocyjny
Jak znaleźć najtańsze ubezpieczenie OC? 5 sposobów, o których możesz nie wiedzieć!
Biznes
Kontrole umów B2B, bunt młodych i globalne spowolnienie OZE
Biznes
Marcin Pióro poszukiwany przez Interpol. Prezes Cinkciarza z czerwoną notą
Biznes
Pierwszy sukces systemu kaucyjnego. Operatorzy zawarli umowę
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Reklama
Reklama