Reklama
Rozwiń

McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi Wendy's zamierza sprzedać aż 640 swoich lokali oraz pozbyć się swoich zakładów piekarniczych. Ma to przynieść spółce dodatkową gotówkę i ograniczyć wydatki.

Publikacja: 07.05.2015 18:24

McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Foto: Bloomberg

Lokale mają trafić do prywatnych operatorów funkcjonujących na zasadzie franczyzy. Tylko w tym roku Wendy's chce sprzedać 380 restauracji, z czego 100 w Kanadzie. W roku 2016 trzecia co do wielkości sieć fast foodów w USA pozbędzie się kolejnych 260 placówek. Ma to przynieść łącznie około 400-475 milionów dolarów.

Decyzja o sprzedaży własnych lokali nie jest w tej branży niczym szczególnym. Najwięksi konkurenci – McDonald's Corp. oraz Burger King Worldwide Inc. – także pozbywają się swoich restauracji. Pozwala to na lepsze przewidywanie przepływów gotówkowych, pochodzących z opłat franczyzowych i poprawę marginesu zysku. Pierwsze plany sprzedaży swoich restauracji Wendy's ogłosił jeszcze w lutym. W połowie 2016 w rękach spółki ma pozostać tylko 5 proc. wszystkich placówek sieci. Wendy's likwiduje także swoją gałąź piekarniczą – bułki do kanapek będzie kupował od niezależnych operatorów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Biznes
Spotify zirytował turecki rząd. Playlisty obrażają żonę Erdogana
Biznes
Napięcia UE–Chiny. Rozmowa Trumpa i Zełenskiego i szczyt BRICS w Rio
Biznes
Rosyjski bogacz traci majątek. Sfinansuje wojnę Putina
Biznes
Niemiecki biznes boi się poboru. A co w Polsce?
Biznes
Ustawa Trumpa, obawy firm transportowych, biznes przeciw unijnym regulacjom AI