McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Amerykańska sieć restauracji szybkiej obsługi Wendy's zamierza sprzedać aż 640 swoich lokali oraz pozbyć się swoich zakładów piekarniczych. Ma to przynieść spółce dodatkową gotówkę i ograniczyć wydatki.

Publikacja: 07.05.2015 18:24

McDonald’s, Burger King, Wendy’s, fast food, USA

Foto: Bloomberg

Lokale mają trafić do prywatnych operatorów funkcjonujących na zasadzie franczyzy. Tylko w tym roku Wendy's chce sprzedać 380 restauracji, z czego 100 w Kanadzie. W roku 2016 trzecia co do wielkości sieć fast foodów w USA pozbędzie się kolejnych 260 placówek. Ma to przynieść łącznie około 400-475 milionów dolarów.

Decyzja o sprzedaży własnych lokali nie jest w tej branży niczym szczególnym. Najwięksi konkurenci – McDonald's Corp. oraz Burger King Worldwide Inc. – także pozbywają się swoich restauracji. Pozwala to na lepsze przewidywanie przepływów gotówkowych, pochodzących z opłat franczyzowych i poprawę marginesu zysku. Pierwsze plany sprzedaży swoich restauracji Wendy's ogłosił jeszcze w lutym. W połowie 2016 w rękach spółki ma pozostać tylko 5 proc. wszystkich placówek sieci. Wendy's likwiduje także swoją gałąź piekarniczą – bułki do kanapek będzie kupował od niezależnych operatorów.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Biznes
Demograficzne wyzwania Polski: dzietność, migracje i przyszłość gospodarki
Biznes
Dodatkowe 26 mld zł na obronność zatwierdzone. Zgoda KE dla Polski
Biznes
Adam Bodnar i Leszek Balcerowicz na konferencji TEP
Biznes
Komputronik pozyskał inwestora. Kurs szybuje
Biznes
Jak obniżyć ceny mieszkań? Cła na nawozy i plan podatkowy Trumpa