Lokale mają trafić do prywatnych operatorów funkcjonujących na zasadzie franczyzy. Tylko w tym roku Wendy's chce sprzedać 380 restauracji, z czego 100 w Kanadzie. W roku 2016 trzecia co do wielkości sieć fast foodów w USA pozbędzie się kolejnych 260 placówek. Ma to przynieść łącznie około 400-475 milionów dolarów.

Decyzja o sprzedaży własnych lokali nie jest w tej branży niczym szczególnym. Najwięksi konkurenci – McDonald's Corp. oraz Burger King Worldwide Inc. – także pozbywają się swoich restauracji. Pozwala to na lepsze przewidywanie przepływów gotówkowych, pochodzących z opłat franczyzowych i poprawę marginesu zysku. Pierwsze plany sprzedaży swoich restauracji Wendy's ogłosił jeszcze w lutym. W połowie 2016 w rękach spółki ma pozostać tylko 5 proc. wszystkich placówek sieci. Wendy's likwiduje także swoją gałąź piekarniczą – bułki do kanapek będzie kupował od niezależnych operatorów.

W odróżnieniu od sieci McDonald's, która boryka się ze spadkiem obrotów Wendy's odnotował w minionym kwartale wzrost obrotów o 3,2 proc. w restauracjach działających dłużej niż jeden rok. Zysk spółki wyniósł 27,5 miliona dolarów, czyli 7 centów na akcję, co było wynikiem lepszym od konsensusu analityków (5 centów), ale znacznie słabszym niż rok wcześniej (46,3 mln i 12 centów na udział).