Aktualizacja: 20.05.2015 13:29 Publikacja: 20.05.2015 13:29
Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz
We wtorek w Niemczech rozpoczął się kolejny strajk maszynistów DB Schenker, największej w Unii Europejskiej firmy zajmującej się kolejowymi przewozami towarów. Kiedy się zakończy, na razie nie wiadomo. PKP Cargo wylicza, że to już dziewiąty taki strajk od ubiegłego roku. Dla polskiej spółki wiąże się to z problemami ale i z możliwością uzyskania nowych zleceń.
Przede wszystkim strajki w DB Schenker powodują zmniejszenie liczby pociągów przyjmowanych od PKP Cargo po niemieckiej stronie granicy. Spółka podaje, że w czasie poprzedniego strajku (miał miejsce na początku maja), niemieccy kolejarze odbierali dwa-trzy pociągi na dobę, w porównaniu do sześciu odbieranych w normalnych warunkach. Z opóźnieniem docierały z powrotem puste wagony. Według spółki w ciągu jednego dnia strajku liczba zablokowanych wagonów po niemieckiej stronie może osiągnąć nawet 80-120 sztuk. To oznacza wymierne straty. Jesienią ubiegłego roku i w maju tego roku łączne straty wynikające ze strajków w Niemczech wyniosły 1,6 mln zł.
Polska mierzy się z gwałtownym spadkiem dzietności. Mateusz Łakomy, ekspert ds. demografii wskazuje na przyczyny...
Komisja Europejska wydała zgodę na przesunięcie środków z KPO na Funduszu Bezpieczeństwa i Obrony. Te środki maj...
Wyzwań i wyzwań dla polskiej gospodarki nie brakuje, zwłaszcza w obecnych turbulentnych czasach. 26 maja zmierzą...
Grupa Euvic uwierzyła w Komputronika. Podpisano list intencyjny w sprawie objęcia akcji nowej emisji i odkupieni...
Jak obniżyć ceny mieszkań w Polsce, dlaczego Unia Europejska wprowadza cła na nawozy z Białorusi i Rosji oraz ja...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas