Prezes Astona Martina, Andy Palmer powiedział pismu "Automotive News", że Alabama jest oczywistą lokalizacją dla nowego zakładu, który ma produkować nowy model krzyżówki SUV DBX, ale decyzja jeszcze nie zapadła. Samochód ma pojawić się w 2019 r.

Aston Martin należy w 5 proc. do Daimlera, którego marka Mercedes-Benz montuje pojazdy sportowo-użytkowe w Alabamie. Głównymi udziałowcami brytyjskiej firmy są fundusze private-equity Investment Dar of Kuwait i włoski Investindustrial.

W marcu Brytyjczycy ogłosili plany uruchomienia produkcji SUV DBX, który powstanie dzięki partnerstwu z Daimlerem. Szef niemieckiej rgupy wyrażał gotowość podzielenia się z Astonem rozwiązaniem konstrukcyjnym dla SUV.

Palmer wyjaśnił teraz, że Aston Martin ograniczył lokalizację potencjalnych miejsc produkcji do regionów, gdzie sprzedaje najwięcej DBX, m.in. w USA i Chinach. Produkcja w jakimkolwiek miejscu w Stanach będzie prawdopodobnie polegać na montowaniu aut z zestawów wyprodukowanych w Gaydon w Anglii.

Starzejące się modele i małe inwestycje sprawiły, że ta firma przegapiła boom na świecie na auta luksusowe. W 2014 r. dostarczyła tylko 4 tys. sztuk, wobec rekordowych 7300 w 2007 r.

reuters, p.r.