Wartość marki Apple wzrosła w porównaniu z ubiegłym rokiem aż o 43 proc., Google jest wyceniany w rankingu Best Global Brands na 120,3 mld dol., czyli o 12 proc. wyżej niż przed rokiem, a trzecia w zestawieniu Coca-Cola, na 78,4 mld dol. (wartość tej marki obniżyła się jednak o 4 proc.). Czwarty w zestawieniu Microsoft ma markę wartą 67,7 mld dol. (czyli o 11 proc. więcej niż przed rokiem), a plasujący się za nim IBM jest „wart" 65,1 mld dol. (spadek o 10 proc.). na kolejnych miejscach znalazły się: Toyota (49 mld dol., wzrost o 16 proc.), Samsung (45,3 mld dol., tak jak w zeszłym roku), GE (42,3 mld dol., spadek o 7 proc.), McDonald's (39,8 mld dol. (spadek o 6 proc.) oraz Amazon (37,9 mld dol., wzrost o 29 proc.).
Ranking powstaje w oparciu o analizy obejmujące finansowe wyniki związane z produktami opatrzonymi markami, rolę, wpływ, jaki marki mają na wybory konsumentów oraz to, jak marka zapewnia całej firmie wpływy.