Pierwszy pomysł był drogowskazem

W 2008 r. było nas troje odważnych – dwóch chłopaków (bo jeszcze za wcześnie, by mówić „mężczyzn") i dziewczyna.

Publikacja: 06.10.2015 22:31

Anna i Maciej Kucharkowie. Agencja eventowa Creality. Gdy w 2008 roku zakładali lokalną gazetę, byli

Anna i Maciej Kucharkowie. Agencja eventowa Creality. Gdy w 2008 roku zakładali lokalną gazetę, byli przekonani, że to łatwy i przyjemny biznes, który w krótkim czasie przyniesie im bogactwo. Już podczas przygotowywania pierwszego numeru zrozumieli, jak bardzo się mylili.

Foto: materiały prasowe

23 lata na karku wystarczyły, żebyśmy uwierzyli, że wydawanie gazety lokalnej jest łatwe, przyjemne i da nam grube miliony. Pierwsza połowa roku to było poszukiwanie finansowania. Mieliśmy pewne zasoby i przygotowany wstępny biznesplan. Uwierzyliśmy, że firma powinna mieć zapewniony byt przez minimum pół roku, żeby w ogóle był sens startować. Nie mieliśmy tyle, ile było potrzeba, więc szukaliśmy.

Banki odpadały (troje studentów bez stanu posiadania, historii, stałych dochodów), pozostało przekonać indywidualnych inwestorów. Znaleźliśmy kilku przedsiębiorców gotowych zaryzykować i w lipcu spotkaliśmy się, aby założyć spółkę. Wybraliśmy spółkę z o.o. – uwierzyliśmy znajomemu studentowi prawa, że to będzie najbezpieczniejsza opcja. Zaczęło się pięknie – event otwierający w centrum miasta, kampania teaserowa, produkcja gadżetów reklamowych, rekrutacja napalonych młodych wilków, którzy chcieli zdobyć świat. Byliśmy zarządem (Ania, Maciek, Jacek), dobraliśmy sobie fotografa (Kamila), grafika (Paulę), dziennikarzy (Grześka, Olgę), speca od reklamy (Pawła) i pracownika biura (Sylwię).

Pozostało 87% artykułu

Ten artykuł przeczytasz z aktywną subskrypcją rp.pl

Zyskaj dostęp do ekskluzywnych treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Czym jeździć
Technologia, której nie zobaczysz. Ale możesz ją poczuć
Tu i Teraz
Skoda Kodiaq - nowy wymiar przestrzeni
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Niemiecka gospodarka słabnie, a Żabka rozgrzewa rynek IPO
Biznes
Na co czeka biznes? Tak ostatnie 12 miesięcy podsumowują przedsiębiorcy
Biznes
Wielton będzie musiał zrewidować swoją strategię
Biznes
Nowe zasady sprzedaży drewna od 2025 r. Mają zapobiec „szalonemu eksportowi”