Potencjalni wykonawcy będą walczyć o kontrakty na około 7-kilometrowy odcinek drogi ekspresowej S11 w województwie wielkopolskim, na ponad 45-kilometrowy odcinek S6 pomiędzy Koszalinem a Słupskiem oraz na budowę drugiej jezdni drogi ekspresowej S1 na odcinku węzeł Lotnisko (w Pyrzowicach na Śląsku) - węzeł Podwarpie o długości prawie 10 km. Podpisana została również umowa na budowę obwodnicy Kępna w ciągu drogi ekspresowej S11.
Odcinek S11 w Wielkopolsce umożliwi wjazd i zjazd z nowo wybudowanej drogi ekspresowej S8 w kierunku Poznania i Bytomia. Ominie przy tym po wschodniej stronie miejscowości Kępno oraz Baranów. Pozwoli również na wjazd i zjazd na drogę S8 w kierunku Warszawy i Wrocławia. Poprawi ponadto w znaczący sposób sytuację związaną z przejazdem ciężkich pojazdów przez Kępno.
Przetarg na S6 w województwie zachodniopomorskim obejmuje trzy zadania o łącznej długości 45,2 km pomiędzy końcem obwodnicy Koszalina i Sianowa, a początkiem istniejącej obwodnicy Słupska. Tym samym cała S6 jest już na etapie przetargu, bądź realizacji, gdzie budowane są już odcinki Nowogard – Goleniów i Płoty - Kiełpino. GDDKiA zakłada, że nową trasą z Koszalina do Słupska kierowcy powinni pojechać w 2020 roku.
Na Śląsku budowa drugiej jezdni S1 znacznie usprawni ruch pomiędzy lotniskiem w Pyrzowicach a trasą nr 1 na kierunku Katowice – Warszawa. Kontrakt obejmuje budowę wiaduktów oraz mostu w ciągu budowanej jezdni, urządzeń ochrony środowiska, odwodnienia, oświetlenia drogi oraz przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej.
Inwestycje będą realizowane już w ramach nowego programu Budowy Dróg Krajowych 2014-2023. Cały program wart jest 107 miliardów złotych. Zakłada powstanie imponującej jak na polskie warunki liczby 3900 kilometrów nowych dróg oraz 57 obwodnic. Po jego zakończeniu siec szybkich dróg w Polsce wydłuży się do ok. 7 tys. kilometrów.